tjejer, Träning, Fitness

Them booty feels

Tänk vad lite extra mat och vila kan göra! Fantastiskt ändå.

Min egna lilla spa-dag i måndags gav direkt utdelning efter jobbet. Trots en dag med diverse små motgångar orkade jag hålla gott mod och hög energi till träningen. Jag var inte på ironworks förens sent på kvällen eftersom även bussen tillbaka till Göteborg var sen. Där och då kan man ju tro att kvällens träningspass är sabbat - men icke. Det blev tvärt om!

Väl på gymmet hade jag mycket energi och stort träningssug. På schemat väntade ben och löpning, en underbar kombo faktiskt.

Jag hade först inte tänkt köra så mycket löpning men fick flow.. hehe.. 5 km blev det i tempo 8.8 km/h. Därefter fortsatte mitt benpass med fokus rumpa! ;)

Jag har verkligen lagt i en extra växel i år för att få bättre och mer rumpa, en muskelgrupp som annars alltid släpat hos mig.

Även detta pass körde jag med band!

Jag körde kickbacks för rumpan med gummiband runt fötterna, 6 set: sedan fortsatte jag i benpressen med banden över låren och bred fotplacering: 6 set. Varvade med band under knäna och rakare fotplacering, 3 set. PUUH.

Följde sedan upp med både leg extensions för framsida lår samt liggande enbens legcurl för baksida lår!

Älskar denna maskinen för att verkligen isolera hamstrings.

Ett förvånande bra pass! Tänk vad vila och mat kan göra :D

Gillar

Kommentarer

Denice
Denice ,
hej! har blivit så inspirerad av dig och jag skulle vilja komma igång med min löpning igen! Jag styrketränar regelbundet och mitt fokus ligger ändå just nu på att bygga muskler. Min fråga är väl hur du tycker att man ska kombinera styrketräningen och löpningen på bästa sätt?
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
hej Denice! roligt att höra 😃 Jag tror att lite varannan-dag metoden skulle vara ett bra upplägg för att kunna ha kraft och energi över till båda momenten. Även viktigt att äta ordentligt när du ökar upp intensiteten i träningen för att fortsätta bygga och utvecklas! 😊 nouw.com/fitnessjulia
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229