Träning, Fitness, tjejer

Saturday: Late leg session

Vissa kanske är ute och festar ikväll, men jag är på en annan arena och har kul för mig själv... Jonas jobbar och jag är inte den som är den, sitta hemma själv och ha tråkigt en lördagskväll.. mja. Istället drar jag till med lite träning. Ett bra och smidigt sätt att slå flera flugor i en smäll. Dels mår jag bra av det, får endorfinkick och känner mig mer trygg i mig själv, dessutom som grädde på moset fortsätter jag att utveckla min kropp och min fysik. Är det något som är säkert är det att träningen och maten är våra redskap att forma och bygga våra kroppar till starka och välmående (och estetiskt) på det sätt vi vill. Bara upp och på det igen!

Idag på min lediga lördag har jag dels unnat mig en låång och härlig promenad utomhus i dagsljus (!) inte ofta jag kan vara ute mitt på dagen hehe och nu blir det liksom mörkt efter lunch :p Efter min långpromenad åt jag lunch, grejade lite hemma i lägenheten och fick gjort lite annat jobb. Nu avslutningsvis å kvällen passar det därför utmärkt med en sväng förbi gymmet också, fys innan mys det är så vi jobbar.

Lila outfit ikväll!

Givetvis valde jag att sats apå ben och rumpa. Det är min favorit- muskelgrupp nu och absolut mina goals för 2018 att fortsätta bygga på. Jag har alltid haft en väldigt platt rumpa och kämpat hårt för att bygga upp den. Startade med mitt egna lilla projekt vid årsskiftet 2011-2012 och har varit ett av mina många fokusområden sedan dess. Under min senaste tävlingssatsning tappade jag tyvärr ganska mycket massa på just underkroppen i och med att jag under den dieten blev svagare i de klassiska övningarna som böj och mark.. men nu är vi tillbaka! Det har verkligen varit ett roligt och stimulerande projekt att jobba tillbaka min fysik och styrka :) Jag är tillbaka på 90 kg och böjer och har en 2:a på 115 kg i mark just nu.

Häftigt hur man kan ändra kroppen med rätt kunskap och disciplin!

Det blev bland annat böj, liggande legcurls, stela marklyft och hip abduktur på kvällens pass. Inte mycket folk em det var nästan skönt. Jag hade min musik och mina snygga nya tights från gymshark.. mer behövde jag inte för att boosta mig själv ;)

Trevlig kväll på er nu!

Gillar

Kommentarer

anna
anna,
dina bästa rump-byggar-tips? 😃 lösningar, antal set, reps och hur ofta? 😃
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Jag tycler om att varva flera set med tyngre reps 😊 Kör ben 3 ggr i veckan och bästa övningen är knäböj 😊nouw.com/fitnessjulia
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229