Fitness, Dietist, Träning

Prep pre workout

Hej fighters!

Det börjar dra ihop sig för träning och vi är taggade. Vi försöker dra nytta av att både jag och min pojkvän/sambo är lika träningsintresserade, vi peppar varandra. Eftersom det är viktigt men förberedelser ser vi till att optimera såväl fysiskt som psykiskt. Inte ta för lättvindigt på mentala inställningen heller ;)

Men fysiskt då? Vi vill ha fullvärdigt protein och relativt snabba kolhydrater inför träningspasset. Fisk och ris känns väldigt passande. Både lättsmält och enkelt för mag-tarm att bearbeta. Riset är snabbt men inte allt för snabbt tack vare stärkelsen. Brinner lagom länge och hinner utnyttjas på gymmet!

Vi äter ca 1 timme innan träningen och det fungerar väldigt bra! Efter passet blir det även påfyllning i form av protein och därefter mera maaaat. Regelbundna ”pulsar” av protein för att pika proteinsyntesen och även extra optimering av kolhydrater runt själva träningspasset. That’s how we do it ;)

Gillar

Kommentarer

Ida
Ida,
hur gör du fisken?
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
fisken på bilden är gjord i ugnen på långsam värme, i mitten och varmluft 😊nouw.com/fitnessjulia
hanna
hanna,
Åh undrar också om fisken, ser sjukt god ut!
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229