Dietist, Träning, Recept

Post workout food

Äta bör man! Särskilt viktigt är det ju med maten som gravid, och gärna som tränande gravid vill jag fylla på med extra näring och energi nära inpå passet.

Som strategi försöker jag få in alla delar i den något omoderna kostcirkeln - som ändå fungerar hyfsat om man försöker applicera den med bra råvaror! Nedan ser ni måltiden jag åt efter gårdagens benpass som jag skrev om i det tidigare inlägget.

På tallriken hittar vi bulgur, kycklingfärs kryddad med bla chili, cayennepeppar och grillkrydda, salt och peppar, en fräsch sallad och avokado. MUMMA! Bra fetter, bra kolhydrater och protein till mina muskler efter gymmet :) Komplett så att säga.

Svårare behöver det egentligen inte vara anser jag. Som mellanmål tar jag nästan alltid frukt för att stilla min ökade aptit nu under graviditeten. Äpple, banan, apelsin och clementiner är mina favs.

Gillar

Kommentarer

oliviakulpakko
oliviakulpakko,
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Matildaberlin
Matildaberlin,
Men MUMS vad gott!!nouw.com/matildaberlin
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229