Planning for progress

Hej fighters!

Kvällen spenderas här på gymmet för min del vilket faktiskt gör underverk för min egen motivation. Jämför att vara i horisontellt läge i sängen med serier samtidigt som ljuset successivt försvann från himmeln - med detta! Att befinna sig i "rätt miljö" påverkar mig mycket.

När jag tidigare befann mig hemma liggandes under täcket trodde inte en enda cell i min kropp att jag skulle avsluta dagen med ett ordentligt bra träningspass ;) Roligt hur det kan ändras!

Först blev jag mer eller mindre dragen till Almedal av coach Niro eftersom vi faktiskt bestämt träff här för planering. Han har märkt på mig att jag tenderar att bli just omotiverad när jag inte längre har en morot att springa efter. Personligen tyckte jag att vår satsning mot Tyngre både var påfrestande och utmanande på ett positivt sätt: jag pushade mig själv mot utveckling och hade något att jaga efter!

Nu efter tävlingen tog jag som ni vet en välförtjänt vilovecka där kvalitetstid med familjen var prio ett. Jag ville ta igen middagar, restaurangbesök, promenader och annat mysigt som tyvärr inte fick plats under de 4 intensiva veckorna. Men nu när min vardag mer eller mindre återfått sin vanliga rutin blir jag rastlös.

Vissa dagar har jag önskvärd struktur på mitt ätande och andra dagar inte. Vissa mornar pallrar jag mig upp för att köra cardio (som jag älskar) och andra dagar snoozar jag. Vissa dagar ser jag fram emot gymmet och andra dagar vill jag inte ens gå dit.

- Det är väldigt upp och ner just nu med andra ord! Jag trivs inte riktigt med det heller.. Som en ensam-tränande person blir det roligare att ha ett tydligt mål att sikta på med träningen tycker jag. Det blir lättare att motivera sig inför varje pass, varje övning - ja varje repetition! Det kan vara svårt som det är att ha disciplinen att packa väskan och sticka till gymmet helt på egen hand ;) Förr tränade jag alltid tillsammans med någon som också är mysigt .. Om än något mindre produktivt haha.

Så för att vända denna trenden mötte jag upp Niro här på Almedal för att lägga upp en långsiktig plan. Precis som ni vet älskar jag GIRLPOWER. Det kommer också bli mitt mål. Jag vill bygga tillbaka lite mer massa som jag hade innan och öka på styrkan igen.

Tidigare var jag fasiken ett litet mini-monster i både böj och mark och dit vill jag tillbaka ;) Dock innebär inte detta att jag kommer äta mängder av skräpmat eller "bulka", no. Vi pratar en kvalitativ uppgång i vikt, styrka, mängd mat och förhoppningsvis muskelmassa :D

Vi kommer kommer jobba med intensiva träningspass liknande den struktur jag hade under de 4 veckorna, men med lite mer frihet såklart. Cardio blir det ca 5 gånger i veckan för att hålla igång hjärta, bra kondition och omsättning av energi. Han vill även att jag lägger in ett plyometriskt pass för rumpan per vecka... Urs inte alls i min smak HAHA :p

Jag vet att det är många som har skrivit och undrat över kosten framöver:

Gällande kosten blir det rena, fina råvaror (som vanligt) i ganska stora mängder och ofta. Jag kommer försöka se till att äta ca 3 mål innan träningen och 3 mål efteråt tänkte jag :) Detta varierar dock om jag tränar sjukt tidigt / sent naturligtvis.

Det kommer bli kolhydrater till alla mål från och med nu med de största mängderna runt träningen för att optimera prestation och återhämtning.

De vanligaste råvarorna blir: kyckling, kalkon, torsk, lax, ägg, äggvita, potatis, sötpotatis, ris, riskskor, havregryn, olivolja, mandlar, avokado, grönsaker (valfritt) bär, frukter.

Självklart finns det möjlighet att äta utanför dessa nu är jag ändå inte går på diet men dessa är mina basvaror som jag oftast bygger min mat runt. Både nyttigt och gott. Kroppen mår hur bra som helst när jag förser den med bra näring och nu ska jag alltså få mängderna att stämma överens med en ny mängd träning. Därför blir det till att äta mer för att orka träna mer och bygga mer!

Jag ser fram emot vinters utveckling! HÄR KOMMER GIRLPOWER LEVERERAS

Gillar

Kommentarer

Beatrice
Beatrice,
Det skulle vara intressant att se en matdag om du har lust att ta kort en dag 😊 hur en normal dag ser ut när du tränar 😊
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Ja det kan jag, men dessa varierar ändå ganska mycket men klart jag kan dokumentera .`:)nouw.com/fitnessjulia
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229