Övningar från dagens rumppass:

INNEHÅLLER ADLINKS

Hej fighters!

Jag vet att jag varit lite sämre på att dokumentera valet av övningar från mina träningspass nu det senaste och på grund av detta har ni börjat fråga mig privat och i kommentarsfältet. Så ska det naturligt vis inte behöva vara. Jag lovar att bättra mig och dokumentera bättre från passen.

Oftast tränar jag dock senare på dagen eftersom jag gör en massa annat under förmiddagen (ni vet säkert själva med studier eller jobb, det är svårt att komma iväg tidigare än kl 18.) Eftersom många känner lika är gymmet oftast överfullt av tränande personer när jag sätter min fot där varav filmande och fotograferande inte riktigt passar sig. Enligt min mening skall folk faktiskt få träna ifred.

Men bara för att jag inte kan fotografera mina övningar varje gång betyder ju inte det att ni, mina fina läsare, skall behöva leva i blindo. Istället kan jag ju skriva om övningarna ;)

Direkt efter att jag varit på besök hos bästa Maria Fransson och fixat mina naglar (visar mer bilder senare ikväll) så tog jag nästa matlåda och stack vidare till gymmet. Det är verkligen fördelaktigt att ha allting packat och klart på morgonen för att få dagen att flyta. Jag hade tillexempel shakern förberedd med mina kosttillskott som jag enkelt kunde dricka på vagnen.

I shakern finns: 10 g BCAA Ferarri bilar (bästa smaken någonsin, smakar röda godisbilar) + 5 g leucin + 5 g glutamine + 2 skopor citrulline malate + 2 kapslar agmatine = min vanliga pwo blandning ni vet? Den fungerar sjukt bra för både pump och prestation :D

Vilka övningar körde jag idag då? Jo på mitt nya upplägg har jag faktiskt ett helt träningspass dedikerat till enbart rumpan. Rumpa och ben ska bli bättre igen och då krävs det arbete. Jag har ett rullande schema med hela 3 pass för ben och rumpa så snart borde jag väl se lite utveckling i takt med att mitt matintag också ökar sakta men säkert ;) Det är ju progression vi är ute efter!

* Jag började passet med liggande kickbacks med viktmaskin. (ligger på mage och kickar bakåt) Där körde jag 15 reps per ben x 4 set. Alltså totalt 60 reps per ben. Kontakten i denna övning är helt galet bra faktiskt och rumpan bränner rejält.

* Efter denna övning fortsatte jag faktiskt med kickbacks fast stående för variation. Där blev det 10 reps per ben och sedan satte jag direkt upp båda fötterna på plattan och "dubbel-kickade" ytterligare 10 reps. AJ AJ AJ alltså. Enormt bra kontakt så rekommenderas verkligen ;) Dessa 3 varianter är lika med "1 set". Totalt körde jag 4 set.

* Efter två kickbacks-övningar hade rumpan fått ordentligt bra volym.. vilket också var tanken ;) Jag fortsatte då i smithmaskinen med zumosquats. Jag gillar denna övning extra mycket eftersom man kan luta sig mer mot stången och isolera rumpan bra. Totalt blev det 12 resp x 5 set zumosquats.

* Därefter supersetade jag stela marklyft med 25-kg kettlebell med gobletsquats. Varje övning hade 15 reps och ingen vila mellan bytena. (Stela mark - squats - mark - squats - mark -squats)

* Avslutningsvis körde jag även utfallsteg i smithmaskinen (10 reps per ben x 3 set) * följt av myoreps i benpressen. Med myoreps menar jag pumpa 6 reps - vila i statiskt läge i 6 sekunder - pumpa 6 - vila 6 - pumpa 6 och vila 6. Detta gjorde jag i två varv innan jag ansåg mig färdig för dagen ;)

Jag kan verkligen säga att jag är SJUKT NÖJD med dagens pass och min prestation. Endorfinerna flödar fritt i min kropp och nu ska jag fylla på med gröt och 1 dl whey 100 choklad (snabbt protein) innan vi drar vidare till Jonas syster Linn för att bli bjudna på middag :)

Gillar

Kommentarer

Hanna
Hanna,
Undrat detta länge: alla matlådor du äter i tid och otid, på väg till och från massa ställen - äter du dem kalla!? Eller har du alltid tillgång till en micro någonstans? 😊
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
jag brukar oftast försöka sno åt mig ett ställe att värma på. Ibland värmer jag innan jag sticker vidare så att den är varm på vagnen eller så får jag se mig besegrad och äta kall matlåda. När det är fisk värmer jag den dock alltid 😊 Kyckling går ju bra att äta även kall om den redan är tillagad. tillexempel kall kycklingsallad Kram nouw.com/fitnessjulia
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229