Fitness, Träning

Nytt personbästa i marklyft!

Hej mina fina!

Just nu sitter jag här inne på IronWorks och äter mitt post-workout mål (gröt igen hehe, uppfinningsrik tjej) Jag känner mig som världens krigare. Faktiskt OTROLIGT nöjd och glad över dagens insats.. ni har ju redan läst rubriken så ingen anledning att dra ut på det längre...

- Idag drog jag nytt personbästa i marklyft! Inte mindre än en 2:a på 115 kg faktiskt. Senast jag var uppe på vikter i närheten av detta var förra sommaren på Skrotnissarna i Trosa, då tog jag en 1:a på 112.5 kg. Efter det har jag guppat runt 90-100 kg. Dagens prestation glädjer mig i varje cell.

Det bästa av allt är dock inte siffran i sig (även om det är skönt att lyftet äntligen lossnade) Siffran kunde både vara högre och lägre. Det som betyder mest är känslan i marken. Hur min kropp känns på dessa vikter. Hur kroppen svarar och kontrollerar vikterna. Jag känner verkligen stora framsteg här vilket glädjer mig oerhört mycket :)

Jag är verkligen tillbaka till den fysik, person och kapacitet som jag känner igen. Den jag vill vara. Styrka är coolt

115 kg! Dock inte riktigt lika stark i greppet hehe.. men gick bra med mina trogna remmar i läder ;) Sitter fast ordentligt i händerna.

Jag jobbade mig upp till 115. Körde på 50,70,80,90,100,105,110 kg innan hehe. Tog sin tid och varje set är seriös och räknas. Efter en timmes marklyft gick jag vidare till chins med egen kroppsvikt. Därefter fortsatte jag med 6 set sittande latsdrag med MAG-grips, följt av lats pulldown med rep och avslutningsvis några övningar biceps och triceps.

Världens pass hehe och jag är oerhört nöjd! 100% Girlpower denna lördag. Nu blir det middag med Jonas familj :)

Strong women!

Gillar

Kommentarer

Aa
Aa,
Hej Julia! jag utesluter gluten och mjölk från min kost pga tarmsjukdom. Jag testade ett tag glutenfria havregryn till frukost men det funkade inte. Sedan åt jag även ett tag bovetegröt men det går verkligen inte ner 😂 Så äckligt. Skulle du kunna ge några tips på frukost mer än gröt? Just nu äter jag ägg, riskakor o banan till frukost, är det något du rekommenderar? 😉
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Har du kontakt med dietist angående detta? Funderar lite kring vilken tarmsjukdom det rör sig om när du måste utesluta både gluten och mjölk.. Jag tänker spontant att det finns soy-produkter man kan använda sig av till frukost men råder dig att alltid läsa på förpackningen för att se så de är fria från gluten 😊 Ägg och banan är väl toppen. Nu finns det även linskakor att äta istället för riskakor för variation. kramnouw.com/fitnessjulia
coldinfinity
coldinfinity,
Grattis och grymt bra jobbat! 😃 Har oxå varit däruppe vid 115 och nosat, men det var ett bra tag sedan. Det var längesen jag lyckades lyfta över 100 kg i marklyft nu, ligger runt 80-90 kg för närvarande, men det går framåt 😃 nouw.com/coldinfinity
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Tack söta du och grymt jobbat själv! Det är roligt när det går framåt 😃 nouw.com/fitnessjulia
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229