Morgonträning i värmen!

innehåller adlinks från gymgrossisten

Hej fighters!

I morse när klockan ringde var jag dels ganska hungrig - men också väldigt sugen på marklyft (haha) Jag kunde ana att vädret skulle bli strålande även idag trots att klockan bara var efter sju på morgonen och direkt fick mitt humör sig en rejäl kick uppåt, jag älskar sol och blå himmel!

Med tanke på min fysiska status var det enda rätta att först äta en rejält stor frukost och sedan dra iväg till gymmet för att träna. På detta sätt stillas båda mina behov samtidigt ;) Jag gjorde i ordning en skål havregrynsgröt (60 gram gryn) + 1 dl Gourmet Pro choklad vid sidan om som jag sedan hällde över gröten som en pudding... nom nom nom sjukt gott!

Innan träningen är jag alltid noga med att få i mig ordentligt med kolhydrater och minst 20 gram rent protein (en skopa Gourmet pro är ca 25 gram protein) Jag lärde mig ändå ett och annat på idrottsnutritionen ;)

Med gröten i magen och en NOCCO PWO cherry i handen stack jag i väg till Nordic Wellness krokslätt för att bränna av ett tidigt träningspass. På schemat stod 5 arbetsset på 90 kg i marken och sedan 2 kompletterande övningar för rumpan/baksida lår + mage!

Hitta ett flak med NOCCO PWO HÄR eller köp dem styckvis HÄR ! Just nu pågår även en tävling på gymgrossistens instagram som ni inte får missa gällande just NOCCO PWO - kika in där för mer detaljer om ni är intresserade :)


Eftersom jag var på gymmet så pass tidigt idag var det galet lite folk (!) Ni som även följer mig på snapchat såg nog det på bilderna... jag hade hela lyftarmattan och crossfit-buren för mig själv typ. Det är precis detta jag älskar med morgonträningen :D

Jag började att värma upp på 60 kg - 70 kg och 80 kg. Det kändes bra idag men var lite seg i muskulaturen till en början. Efter min uppvärmning gick jag på arbetseten på 90 kg där jag skulle köra 5:or x 5 set (totalt 25 reps alltså)

- världens bästa känsla att träna i bara sporttop haha, känner mig som en krigare ;) Förresten mina dragremmar för greppstyrkan hittar ni HÄR och mina benskydd för smalben och knän hittar ni HÄR

Om jag känner mig trött mellan seten brukar jag nästan alltid ha med mig lite riskakor i väskan, lättsaltade för att få elektrolyterna också, att fylla på med. Det ger snabb energi till musklerna och höjer blodsockret som kan bli lite lägre när man tränar under en längre tid. Jag känner av detta extra mycket på morgonen faktiskt har jag märkt :)

Detta är min typ av diet: Flexibel diet - eat it when you need it ;) Enkelt och effektivt på så sätt. När kroppen signalerar att något behövs så fyller jag på! :D

​Det var ett bra marklyftspass överlag, dock de sista två seten x 5 reps kändes lite tyngre men då åkte som sagt riskakorna fram så jag krigade mig igenom det ändå :) 

Avslutningsvis körde jag 4 set stela marklyft med kettlebell kombinerat med goubletsquats och tre hängande magövningar! GIRLPOWER IDAG!! 

Gillar

Kommentarer

Ottilia
Ottilia,
Hej Julia och tack för din inspirerande blogg! Jag har en fråga angående just protein/bcaa innan morgonträning som jag skulle bli glad om du ville svara på! Jag har läst att man inte ska äta något annat protein innan man tar bcaa för att det skulle hindra upptaget/effekten? Nu äter jag mest kolhydrater till frukost och sedan bcaa på gymmet, men det kanske vore mer optimalt att ta något mer proteinrikt innan morgonträningen ändå? Vad tror du? 😊
Kram Ottilia
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Hej! kul att du tycker det 😃 Jag skulle faktiskt välja proteinpulver framför enbart BCAA om jag ska träna på tom mage. Man behöver alla aminosyror för att få en proteinsyntes och proteinet är mer komplett. Ett alternativ är att dricka EAA istället för bara BCAA om det är lättare att få i sig än en shake. Det du pratar om att "äta" något proteinrikt så tror jag inte att det skulle försämra effekten eftersom bcaa är löst i vätska. nouw.com/fitnessjulia
Ottilia
Ottilia,
Okej, då vet jag 😊 tack så mycket för hjälpen!!
sandra
sandra,
Din fysik är så otroligt VACKER! Damn girl 😃
Hela du utstrålar energi, positivitet och STYRKA. Grym är du, gick in på din blogg för att få lite extra motivation till mitt tuffa benpass som väntar. Och visst fick jag det, let's goooo. Kram <3

/ sandranorbrg @ instagram
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Men å tack snälla du, uppskattas verkligen att höra 😃 Det är fantastiskt att jag har möjligheten att inspirera och tagga igång andra till sina egna träningspass, det är drömmen 😊 kram på dignouw.com/fitnessjulia
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229