Mitt Morgonpass:

Hej fighters!

Just nu sitter jag och bokstavligen glor in i ugnen och väntar på mina sötpotatisar som är in the making. Det värsta någonsin är ju att vara hungrig och behöva vänta på maten... oftast är jag duktig på logistik och planering men inte idag tyvärr.

Dessutom blir jag extra hungrig när jag törnat på morgonen. Jag känner verkligen att kroppen fortsätter att bränna på under dagen med arbetande muskler som bokstavligen äter upp mitt blodsocker ;) Påfyllning för att stoppa nedbrytningen är därmed ytterst viktig,

Dock älskar jag att träna tidigt. Att bli klar med dagens pass och fortsätta rida på den sköna vågen som träningspasset ger en. Jag började ju denna måndag med ett tungt, intensivt och effektivt träningspass. Under 1.5 h lyckades jag köra igenom nästan hela kroppen på ett svep vilket förhoppningsvis kommer kännas även i morgon ;)

Jag började passet med mina älskade marklyft (alltid) Där jag körde en stege på 60 kg - 70 kg -80 kg och upp på 90 kg. Väl på 90 kg körde jag tre set x 4 reps innan jag gick ner och körde 3 set till x 5 reps på 80 kg. Tekniken kändes nämligen inte 100% på 90 kg idag av någon anledning (kanske fortfarande lite nedsatt förmåga efter alkoholen i lördags?) så jag lyssnade på kroppen och gick ner tillbaka till 80 kg sen, där jag verkligen behärskar tekniken fullt ut nu :)

ääääälskar marlyft! Knäskydden som jag använder på smalbenen för att inte få blåmärken hittar ni HÄR

Efter mina marklyft fortsatte jag med lite rygg. Jag körde hela 4 set x 8 reps chins med egen kroppsvikt och det gick lekande lätt idag (!) Jag önskar faktiskt att jag hade filmat nu i efterhand för jag fullkomligt matade på med repetitioner och fick ett bra pump i hela överkroppen. 8 reps med egna kroppsvikten gick utan problem och gav mig en skön och lycklig känsla i hela mig :D GIRLPOWER DELUXE

Eftersom jag redan "hängde" där jag hängde så fortsatte jag med en ny favorit bland magövningar, nämligen hägnade crunches! Som ni ser på bilderna nedan hänger jag i armarna och kör både höger-vänster och raka crunches. Jag kör ca 8 reps per sida innan jag byter och dessa "tre-set" kör jag x 5 set. Det blir ganska många crunches tillslut och svider rejält ;)

Är man lite starkare kan man ha raka ben! Viktigt bara att få upp knäna / benen "över" höften så att du verkligen aktiverar själva magen och inte bara kör ett benlyft.

Video på övningen ligger nu uppe på instagram!

Efter marklyft, chins, och mag-övningar hade ca 1 timme och 1 kvart gått åt till passet... ville ändå ägna de sista 15 minuterna till något vettigt kände jag så jag slängde även in ett superset axlar, Som ni märker har jag ett HELT annat upplägg på mina pass nu vilket personligen beror på att det är såhär jag tycker det är roligt att gymma. När man börjar tappa glöden kan man prova att ändra sina upplägg och vips kommer kanske motivationen tillbaka :D

Jag körde axelpressar med hantlar varvat med sidolyft x 3 set. BEHÖVER JAG SÄGA PUMP? Kroppen svarade riktigt bra idag och jag ÄLSKAR när både kontakt och blodflöde är med mig ;)

​Det var ett riktigt bra GIRLPOWER-pass denna morgon och nu skall jag sätta mig med samma energi och motivation till mitt tentaplugg gällande diabetes och hjärtkärlsjukdom. Först ska jag dock äta kyckling, grönsaker och sötpotatisar! MUMS MUMS MUMS! 

Gillar

Kommentarer

LM
LM,
Du är så fin och en stor inspiration! Även Roligt att läsa att du också dricker alkohol då och då 😉
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Tack söta du 😊 ja hehe, det händer dock yttest sällan 😉 men ibland sånouw.com/fitnessjulia
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229