Miamiresan

Miamiresans början:

Hej finisar!
Hoppas ni har det bra hemma i Sverige, här kommer en första uppdate från vår resa ;D klockan på min dator har ännu inte ställt om sig så jag ser att klockan närmar sig kvart över sex på kvällen hemma hos er. Här är klockan 12 på dagen och jag och Jonas har nyss ätit medköpt lunch på stranden. Det blev Kyckling-mackor till lunch idag. Fettsnål kyckling ovanpå ett grovt bröd med hela korn :) Sedan toppades lunchen med lite frukt som vi också köpt.. äpple, persikor och bananer! mumisgt :D Tyvärr är vädret inte vad vi hoppats på, det är mulet - men VARMT! Helt otrolig tropisk natur så man svettas väldigt mycket även om solen inte skiner ;)

Det har varit en bra men lite omständlig resa hittills. Själva resan till Miami gick otroligt bra dock. Det var en stor AirBus från Finnair som vi åkte med. Planet hade sköna, stora stolar, mängder av filmer (räknade ut att det var 30 filmer, 30 serier och 8 spel) som man kunde välja mellan i sitt säte. Dessutom serverades god mat på planet med förvånansvärt bra näringsinnehåll! blev riktigt imponerad av matlådornas innehållsförteckning :)

Vi mellanlandade först i Finland och flög sedan 10 h till miami :)

Kollade New Girl, Big Bang Theory och Modern Family samt 2 filmer. Mest förtjust var jag i att spela sänka skepp, kortspel och sudoko :P haha! Jag och Jonas utmanade även varandra i "vem vill bli miljonär för det är ju så roligt med frågesport ;)

Vi köpte även en god macka att ha på planet... två middagar räcker inte långt under 10 h tyvärr haha. Men OJ SÅ GOD DEN VAR! Jag älskar ju mackor egentligen ;) Det var fräsch sallad och skinka i mackan :)

När vi väl landade i Miami möttes vi av den tropiska värmen. På flygplatsen var nattpersonalen inte särskilt trevliga och vi fick inget glatt bemötande direkt :/ Dessutom fick vi komma in i ett specialrum därför att de ville kolla Jonas pass extra av någon anledning. Vi vet fortfarande inte varför vi var tvungna att kliva in i det rummet och sitta där men tillslut kom vi igenom i alla fall. Det var morgon då, svensk tid, och ingen av oss orkade göra något åt det... vi hoppades bara på att få komma till hotellrummet ;)

När klockan var 06 svensk tid och 00 här i Miami kom vi till vårt fina hotell, tog en skön dusch och kröp ner i sängen. Vi somnade på en gång eftersom vi nu varit vakna i 24 timmar. Vi sov max 1-2 timmar på planet varav vi inte lider av jetlag direkt. Det var kväll när vi kom hit och då gick vi och la oss ;) dock saknar vi en natts sömn på kontot men men..

Idag klev vi upp tidigt för att upptäcka Miami. Vi klev upp vid 08 här i Miami och begav oss ut på en 2 timmar morgonpromenad då vi gick fram och tillbaka i staden för att se oss omkring, hitta mataffärer, stranden osv. En bra start och välbehövt efter 10 h på planet.

Lite mulet är det idag ja... men när vi ändå upptäcker staden så kan det vara skönt att slippa gassande sol ;)

Vi var tidiga på stranden! Inte många vakna här i staden så tidigt en måndag morgon, det var lugnt och skönt gällande trafik och folk. Stranden är absolut det bästa stället att hänga för nuvarande. Många sevärdheter ligger längs kustremsan och då slipper man allt buller och oljud från byggarbetare och de större vägarna :)

​Nu ska vi snart ut i solen igen (sitter just nu på hotellrummet för att få wifi) och senare i kväll blir det gym :D Håller er uppdaterade! (vet att det blir konstigt med tidsskillnaden men så får det vara)