tjejer, Träning

Måndagspasset

I går körde jag ett riktigt bra pass på NordicWellness som jag känner att jag vill dela med er. "Huvudfokus" (om jag nu kan uttrycka det så när jag kör mina mixpass) låg ändå på mage och axlar idag. Dessa muskelgrupper tillsammans med ben och rumpa är alltid prioritet för mig. För att skapa en balanserad och fin fysik gör just dessa stor skillnad för mig rent estetiskt - sen gillar jag även att träna dem.. mage mest på sommarhalvåret när jag känner mig lite brun också.

* Jag började passet med cardio i form av powerwalk på löpband i lätt lutning och ganska hög hastighet, 15 minuter. Därefter lätta uppvärmande set i cablecrossen för axlarna: sidorotationer för utsida axlar 6 set (3 set per sida).
* Därefter fortsatte jag med flyers (sidolyft) med hantel för fortsatt träffyta utsida axel, också 3 set per axel.
* Därefter bytte jag till en kombination med tung hantel och kombinerade knäböj med axelpressar (Clean + press, googla om ni vill se) totalt 5 set då jag involverar båda axlarna i samma set. I denna underbara älskvärda övning aktiveras även bålstabiliteten.
* Gick därefter över till hängande abs-crunches med egen kroppsvikt. Varvar raka med sneda crunches (hänger med hjälp av dragremmar, finns äldre inlägg som visar hur, använd gärna sökfunktionen) totalt 4 set med båda varianter.
* Slutligen crunchade jag även i cablecrossen med rep. Här kör jag många set och gärna dropset för att verkligen nypa åt magmusklerna på ett bra och effektivt sätt. Ca 5 set + 2 dropset till lättare vikt per gång. Att ha en stark och tränad bål är definitivt fördelaktigt i många avseenden och situationer.

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229