Innan träning - PWO måltid

Blogginlägget innehåller ADLINKS i samarbete med Gymgrossisten

.

Alltså håll i er.. ni kommer storkna. Jag gör det nästan nu också när jag återupplever gårdagens sjuka mellanmål medan jag skriver om den hehe. Bara att titta på bilderna får min mun att vattnas på nytt.. blir kanske en repris här (läs repris med största sannolikhet) Ett mellanmål som överträffade alla mina förväntningar faktiskt och verkligen fick smaklökarna att dansa i munnen.

Innan träningen brukar jag gillar att få i mig lite snabbare energi som inte kräver allt för mycket bearbetning i mag-tarmkanalen. Måltiden får gärna vara lite mindre och helst inte "tynga ner" i magen om ni förstår känslan? Dessutom gärna lite sötare med en touch av salt eftersom det rent psykiskt ger mig en kick också, känner mig laddad och mer fylld på energi, redo att prestera.

Gårdagens PWO (pre workout måltid) bestod av 4 st riskakor med chiafrön och havssalt, toppad med Hazelnut Cream från Starnutrition och banan (!) Behöver jag säga mer ?!. Tror inte det ;)

Egentligen är det ett enkelt ihop-plock av goda livsmedel som givetvis höjde varandra tillsammans till något ännu godare. Smidigt, snabbt, gott och hyfsat nyttigt ;) Denna hasselnöts-creme är oerhört krämig och len, innehåller mycket nötter och kakao, utan palmolja och bara 3 g socker/100 ml. NOMNOM!

Hasselnöts-cremen kostar 65 kr och är SJUKT god att ha på gröt, proteinpannkakor , till frukt eller som här; topping på diverse hehe ;) Rekommenderas!

Gillar

Kommentarer

Fanny
Fanny,
Åh, en av mina standard-PWO mellanmål också! Så jäkla gott och helt perfekt inför träning! fitnessfanny.fitnessguru.com/
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
visst är det 😃nouw.com/fitnessjulia
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229