Gårdens träning med kollegorna!

Inlägget innehåller ADLINKS

Jag var smått livrädd när jag hängde med Anna och Emmelie på ett träningspass efter jobbet. Vi hoppade av vid Korsvägen och traskade tillsammans till Vanghallen. Dock på grund av Annas förkylning blev passet inte riktigt så flåsigt som jag först fasade för. Lite utanför min comfort zone kom vi på slutet då vi gjorde en EMOM men innan dess var passet mer styrkebaserat vilket passar mig som handen i handsken. Det vet ju ni vid det här laget ;)

Vi började passet med att värma upp och stretcha lite. Jag som vanligtvis är rätt dålig på att genomföra just uppvärmning fick mig en liten läxa nu när jag upptäckte hur stel jag är haha. Har bara mig själv att skylla men det är ju inte speciellt kul att lägga tid på hehe. Någon som känner som jag? Dock nödvändigt absolut.

Därefter började vi passet med marklyft. Anna instruerade att planen var 3 tunga lyft. Vi skulle alltså jobba oss upp till en tung men hanterbar trea. V började med stång, ökade till 60 kg, sedan 70, kg, 80, kg, 90 kg och slutligen 100 kg för mig. Jag var fascinerad över hur lätt det kändes även om jag bara hade mina dragremmar som redskap. Varken skydd för smalbenen (mina knäskydd från Rehband som jag drar ner) eller bälte. Totalt körde jag 3 reps x 3 set på 100 kg i marklyft och denna vikt har nog aldrig känts så lätt och så rätt. Ett JÄKLA endorfinpåslag vill jag lova. Älskar tung träning.

Anna är förövrigt väldigt stark. Hon körde en trea på 115 kg i mark.

100 kg ;)

Efter alla marklyft (som tog sin lilla tid) Fortsatte vi med stängerna. Nu var det Good-Mornings som stod på schemat. Övningen går till som sådan att man fäller överkroppen som i en hälsning med vikt på övre ryggen. Var noga med att hålla ländryggen och arbeta med ben och rumpa vid uppresning.Vi körde 10 reps x 4 set här.

Därefter fortsatte vi med chins och pullups. Så många repetitioner man klarar med egen vikt x 6 set. Jag älskar ju dessa övningar och känner mig väl hemma med både marklyft, chins och pulllups :) Än så länge har jag inte lämnat min Comfort Zone på passet.

Slutligen var vi framme vid sista delen av passet. EMOM; Every Minute on the Minute. En slags intervallteknik hemmahörande från crossfit kan man nog säga. Anna instruerade oss, detta är ju inget jag gjort tidigare. Vi körde fem varm med tre olika övningar samt hade en klocka som tog tiden på oss och räknade ner. Man genomför ett visst antal repetitioner medan klockan räknar ner och när du är färdig får du lov att vila den lilla tid som blir över ;)

Vi genomförde: Farmers Walk 4 vändor med hantlar. Front Squats samt push-pressar med hantlar. Dessa 3 övningar cirkulerade vi fem varm och därefter var man ordentligt slut (och glad) vill jag lova! En härlig och rolig upplevelse absolut. Extra roligt att genomföra det med kollegorna från jobbet dessutom.

Jag känner mig verkligen nöjd med starten på min Måndag och känner mig absolut lite tröttare i kroppen idag. Har dock axlar på schemat i eftermiddag efter jobbet men onsdag blir nog en passande vilodag för mig ;) Uppskattar förresten all feedback och alla kommentarer som ni skriver till mig. Det betyder väldigt mycket. Som ni märker svarar jag på ALLT. Vi hjälper varandra helt enkelt :) Skickar förresten ut en liten förfrågan om hjälp till er med.. om ni har möjlighet att sprida faktumet att jag numera bloggar på daglig basis igen? (3-4 inlägg per dag) Vill gärna att mina gamla läsare ska hitta tillbaka så snabbt som möjligt och det är enklare om man inte behöver göra det på helt egen hand :)

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229