Hälsa, tänkvärt

Foodprep like a boss

Nu på slutspurten under peak week har jag mycket att stå i. Mina dagar är så gott som fullspäckade av saker att bocka av och uppgifter att genomföra. Inte minst med uppgifter från skolan, men också allt som rör träningen, tävlingen, avresan till Stockholm och maten tar tid.

Idag fortsätter äventyret med ytterligare en heldag på universitetet. Nu på förmiddagen har vi jobbat med patientfall som rör äldre- sjuka och under eftermiddagen kommer vi befinna oss i lab-köket och experimentera med mjölkprotein-fri kost. (Vi kommer senare få uppgift att själva äta en mjölkprotein- fri kost, en protein-reducerad kost, en fett-reducerad kost till enbart 40 g och en glutenfri kost under några veckors tid.. spännande!) Eftersom jag går så många timmar i skolan behöver jag ha med mig flera matlådor för att orka dagen. Totalt äter jag 7 olika mål om dagen varav frukost + tre mål är innan gymmet och sedan efter träningen har jag 3 mål till. Det är mycket mat som också behöver inhandlas och tillagas - men precis som jag sagt tidigare måste man äta som en atlet och träna som en atlet för att också se ut som en ;)

Direkt efter att skolan slutar sent i eftermiddag hoppar jag på första, bästa vagn in mot stan för att besöka min favoritsalong: Rapunzel of Sweden! Det är fixarveckan som fortsätter in på sin andra dag och nu har det med andra ord blivit dags för mig att fräscha upp håret. Till min hjälp har jag som alltid bästa Johanna Nilsson som alltid levererar ett drömresultat på mitt hår. Tanken i dag är inget stort jobb egentligen dock utan bara lite piff på toppar, klippa in mitt eget hår lite mer och kyla ner de blonda tonerna till en kall look igen. (tävlingsfärg är självmord på blont hår när det ligger över ryggen)

Direkt efter salongen kommer jag sedan att sticka vidare till gymmet för att träna axlar tillsammans med Niro. Dagen liknar genrellt gårdagen väldigt mycket i sin struktur och precis som igår behöver jag food-prepa en hel del för att få allt att fungera. Rent logiskt behöver jag hela 5 st matlådor med mig för att täcka målen utan att åka hem innan gymmet:

​Idag har jag med mig: 
2 st luncher till skolan
1 st PWO mål som jag äter precis innan träningen
2 st matlådor som intas direkt efter träningen (gröt i ena och kyckling i andra) 

.... nice ;) 

Jag har food-preppat like a boss igår kväll och i morse men nu sitter jag här i skolan, fullständigt täckt i matlådor och känner mig hur nöjd som helst. Dagsplaneringen och livspuzzlet är löst, allt tack vare framförhållning och god planering. ​Ett extra stort TACK till min kära sambo Jonas som faktiskt både handlade all torsk i går och tillagade dem i ugnen medan jag var så sent på gymmet och tränade. Det blir så mycket lättare när man hjälps åt nu in i det sista <3 

BIG LOVE 

Gillar

Kommentarer

Kine
Kine,
Hur flink!:) spiser du veldig lite nå? Typ under 2000 kcal?
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Tack 😊 Jag äter ca 2200 kcal faktiskt 😊nouw.com/fitnessjulia
nikitaalvan
nikitaalvan,
Vad roligt ditt program på universitetet låter! Vilken stad/universitet pluggar du på och vad läser du till att bli/ vad läser du för program/kurser??😄 nouw.com/nikitaalvan
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Sjukt kul är det 😃 Läser sista året på Dietistprogrammet på Göteborgs Universitet vid Sahlgrenska Akademin 😊 Jag blir legitimerad dietist vid kandidatexamen 😊nouw.com/fitnessjulia
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229