tjejer, Träning, I samarbete med GYMSHARK

Fitnessjulia: Träna axlar

Som ni vet tar jag mitt pick och pack och beger mig direkt till gymmet efter bussresan. Han man packat träningsväskan ordentligt känns det mer lätt att genomföra. Har man dessutom ätit ordentligt, som jag gör nu när jag nitiskt förbereder mina matlådor varje söndag, har man heller inga ursäkter ;) Jag gillar det, att inte ha ursäkter alltså. Då får jag mer gjort haha!

Igår hoppade jag av bussen vid Korsvägen efter en relativt tuff dag på jobbet. Tuff i den benämning att får se och ta del av mycket som ibland kan kännas tungt att bära. Det fina att jobba med svårt sjuka dock är att jobbet känns både väldigt viktigt, välbehövligt och berikande. Blir patienten dessutom det minsta förbättrad, speciellt gällande nutritionsstatus enligt mig, syns skillnaden i ögonen på en gång. Liv återfinner sig. Då är jobbet värt allt :)

Men igår var jag kanske inte jordens mest peppade träningstjej när jag stod vid korsvägen och väntade på anslutande spårvagn.. hade det tagit några minuter för mycket är risken stor att jag typ hade åkt hem. Men i bakhuvudet stöttas jag också av min planering, mina förberedelser, och blir därför påmind om vad jag egentligen vill. - Annars hade jag inte gjort mitt yttersta för att förbereda allting hemmavid innan.

Så iväg till gymmet kom jag och väl där fick jag ett oväntat bra axelpass. Det är något speciellt med att träna just axlar faktiskt. Jag har hittat goda tekniker för att verkligen isolera axelmuskulaturen samt får bra kontakt i genom övningarna. Mitt generella tips om man inte riktigt träffar muskeln är faktiskt att sänka arbetsvikterna lite. Jag har gjort det och matar på ordentligt mer repetitioner samt dropset (att man byter till en lägre vikt och fortsätter träna på) vilket ger bra resultat för mig :) Lätt att kanske aktivera annan muskulatur om vikterna är lite för tunga.

Såhär ser dock mina händer ut nu efter många dagars slit på gymmet. Blev sista stöten på valkarna nu när jag körde axelpressar med stång samt sidolyft med hantlar ;) Idag blir det vilodag för händerna hehe. Förr gjorde jag ju alltid akrylnaglar för att väga upp haha, men nu är det all natural som gäller. Vem bryr sig liksom? Det ska synas att man jobbar hårt på gymmet ;)

Jag körde följande övningar idag:

* 4 dropset högreps sidolyft i maskin (12+10+10 reps = 1 dropset)
* 3 set tyngre sidolyft i maskin (8 reps per set)
* 6 set tunga facepulls med rep i cabelmaskinen (15 reps per set)
* 3 set stående axelpressar med stång (10 reps per set)
* 5 set lyft per sida med 6-kg hantel utan vila (15 reps per set PUUH)
* Avslutningsvis 3 set frontlyft per axel med 6-kg hantel (8-10 reps per set)

SJUKT NÖJD TJEJ efter passet som gick bra trots att det kändes lite motigt. Verkligen värt det efteråt och speciellt nu idag när jag vet att jag ska vila och umgås med familjen. Man ångrar väldigt sällan ett pass...tänk på det när motivationen tryter ;)

Huur snygg är förresten inte denna outfit från Gymshark som jag har på mig idag? Älskar den.

Gillar

Kommentarer

lovisaelsa
lovisaelsa,
Snyggt!! 😊nouw.com/lovisaelsa
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
sofiesellen
sofiesellen,
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229