Fitness, Träning, tjejer

Fitnessjulia: Ser framsteg!

Det är så himla skönt att starta veckan starkt. Precis som jag beskrev det i föregående inlägg känns det lite som att ”sätta trenden” inför nya veckan och kommande dagar. Denna vecka ska bli en aktiv vecka, och så är det bara ;)

Jag hoppade av bussen på korsvägen och lyckades direkt träffa rätt vagn mot Almedal. Winning. Kändes faktiskt väldigt befriande att kliva in på gymmet även om det var mycket folk, jag lyckades liksom zooma in i mig själv och bara köra mitt race.. och inte vilket race som helst jobbet, det var ben.

Ääälskar / hatar mina benpass men är också smått beroende. Lite som en snöboll rullandes ner för en backe, den bara växer ju mer den rullar och desto snabbare går det. Ungefär så känns det, metaforiskt och allt ;) Men på allvar: desto bättre och starkare jag blir, desto mer volym och muskelutveckling jag får på benen desto roligare tycker jag att det är.

Jag trivdes inte alla förra året / tidigare i vår när benen var så smala. Fick höra mycket kommentarer om det också, att jag tappat min massa under tidigare tävlingssatsning vilket tog ganska hårt på mig.. kändes inte roligt alls. Med det sagt: skönt att vara tillbaka!

Jag startade mitt pass med kickbacks för rumpan i maskin. Älskar att kunna göra dem med ett viktmagasin. Jag kör inte på max-vikt, tenderar att koppla in ryggen och hamstrings lite då, men kör någonstans i mellan.. gränsland mellan tungt och lagom ;) 12 reps x 6 set per ben, det ni! Grow Booty grow!

Därefter följde jag upp med sittande leg extensions: benspark för framsida. En äkta favorit. En klassiker. En Go-To-övning. Kör ganska tungt här men ser till att jobba mig upp för att hitta kontakten på varje vikt. Finns inget bättre än att se muskelns ”droppform” fram på benen. Kör olika många reps beroende på vikt. Mellan 6-10 reps x 6 set.

Därefter fortsatte jag med hipabduktur för utsida rumpa.. need that isolation exercises sometimes. Det är faktiskt min taktik: basövningar ibland och mer isolation vissa pass. Tränar man ben/rumpa 3 x / week behöver man kanske variera lite. 15-20 reps här + dropset x 3 set!

Sedan övergick jag till två avslutande övningar för baksida lår: stela marklyft med stång (love YOU) och sittande lårcurl för baksida lår. Fina komplement till varandra. Jag föredrar egentligen liggande lårcurl men men. Måste slå ett slag för stela mark dock.. grymt bra övning!

Jag körde på 60 kg idag(!), kändes stabilt och bra. Höll mixat grepp, alltså inga remmar, och hade god teknik. Det är mitt personbästa som numera gick att få 8:or x 5 på.. det går framåt haha!

Avslutade som sagt med sittande lårcurl x 4 set innan jag definitivt kände mig färdig och redo för att tillaga potatisklyftor i ugn tillsammans med lax. Mumma!
En bra start på veckan! GO GIRL

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229