Fitnessjulia: Ryggpass med bra pump!

Hej fighters!

Glada och tillfredsställda hälsningar från denna tjej - svårt att vara annat när man har flyt i träningen. Någon som känner igen sig? Perioden då kroppen verkligen svarar bra på stimulansen och varje pass dominerar. Man vågar knappt tro att det är sant men samtidigt är det viktigt att njuta varje minut av uppsvinget man är i.

För er som undrar skulle jag nog säga att detta är den största skillnaden mot dietande; Att kroppen och musklerna verkligen vill träna och mår underbart av att röra på sig. Energi in --> Energi utoch man fortsätter i sin sköna kretslopp av hälsosamma levnadsvanor. Det är i perioder som dessa som man kommer ihåg varför man älskar att röra på sig. När kroppen är i ett underskott är det mer naturligt att låta bli, att spara energi. Desto lägre kroppsvikten blir desto jobbigare och tuffare blir också träningen mentalt tycker i alla fall jag. Instinktivt vill jag vila och helst stanna inomhus under en filt... inget jag saknar i nuläget helt ärligt även om magrutorna har gömt sig ;)

Istället svävar jag vidare på mina härliga moln fyllda med styrka och motivation, och bättre blir det eftersom kroppen ser häftig ut med lite mer volym:

Dagens ryggpass var inget undantag.

Innan passet laddade jag upp med ganska mycket kokt potatis och blandade en god drink av ferraribilar-BCAA + citrulline malate (2 skopor) + 1 extra skopa leucine. Jag körde ganska intensivt och försökte hålla så kort vila som möjligt för ett ständigt flow i min kropp. Det är riktigt skönt när man får in ett bra tempo och bra rörelser, då sker nästan träningen som i ett vakuum där man är "ett" med den övning man genomför. Att det är folk runt omkring eller dålig musik i högtalarna märker man inte... man är i sin egen värld. Bästa känslan.

Jag startade ryggpasset med latsdrag fast med ett annourlunda grepp. Det är bredare och liknar "Mag-Gripps" vilket tar något längre ned i latsfästet. Riktigt skönt. Upplägget var 12 reps x 5 set.

Sedan fortsatte jag direkt med sittande roddar, min favoritövning för tillfället. Även här var upplägget 12 tunga reps x 5 set. Det är oerhört tungt på slutet av varje set eftersom jag försöker vara noga med tekniken och hålla bröstet uppe och klämma åt skuldrorna ordentligt.

Efter sittande rodd fortsatte jag med en latsövning. Här körde jag istället med två fria handtag över huvudet som jag tycker tar riktigt isolerande. I denna övning kör jag något långsammare reps för att verkligen isolera lasten och upplägget är 20 reps x 4 set. JOBBIGT!

Efter lasten avslutade jag med två stycken olika roddövningar innan jag även körde igenom magen. Först blev det en klassisk basövning: Stående roddar med stång. Totalt hade jag 35.5 kg och körde 15 reps x 5 set. Hat-kärlek här. Jag är som vanligt så noggrann jag bara kan vara med att hålla bröstryggen stilla och inte gunga upp stången trots att de sista repsen är tunga.

Därefter avslutade jag med enarms-roddar med kablar för att klämma ut det sista ur musklerna. Jag körde 20 reps x 2 set per sida och inte den tyngsta vikten direkt. Riktigt skönt faktiskt och träffar musklerna perfekt i ryggen. En bra sista övning ifall man skulle ha lite kräm kvar efter ett annars bra och tungt pass ;)

Sist men inte minst slängde jag in 20 minuters magträning, klassiskt "Julia-style" med hängande reps. Jag sätter helt enkelt fast mig med mina versa grips och kör både raka benresningar framåt, kör raka resningar med böjda knän, kör sido-crunches fram och tillbaka. Alla set sker intensivt efter varandra men kort vila för att behålla spänning och aktivitet i magmuskulaturen. Trots att magrutorna inte syns i dagsläget måste de tränas! Glöm inte bort dem nu i vinter.

Ett grymt bra ryggpass blev det fyllt med girlpower och bra pump. Precis som jag vill ha det! När träningen känns såhär lever jag drömmen.

Gillar

Kommentarer

anna
anna,
Hur mycket har du gått upp sen tävlingen? Vad är största skillnaden? 😊
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
det vet jag inte 😊nouw.com/fitnessjulia
Frida
Frida,
Hur mycket kcal ligger du på per dag nu? 😊 kram!
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Jag håller inte koll på detta för nuvarande men skulle tippa på ca 2600 kcal kanske 😊 kram nouw.com/fitnessjulia
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229