Fitness, tjejer, Träning

Fitnessjulia: build that booty

Ibland är förutsättningarna bara helt rätt för ett bra pass och ett ännu bättre humör. Jag menar; Sover man många timmar (i mitt fall 10 h), äter bra och stressar mindre bygger man en stabil grund att stå på inför träningen. Detta var precis vad jag gjort denna lördag och givetvis gav det utdelning. HÄRLIGT. Då blir jag ytterst nöjd hehe.

Jag känner mig väldigt fokuserad på att bygga denna vinter. Har försökt att samla mina projekt i träningen och skaffa mig ett mer "enat fokus". Inte sträva efter att hålla en toppform och bygga samtidigt. Dessa fokus drar ju åt två olika håll på ett sätt. Nu är det full fart framåt och inget mer trippande på stället ;) Känns grymt kul!

Denna höst- och vinter har verkligen bjudit på diverse personbästan i träningen och magin i detta är oslagbart. Känner mig riktigt fylld med girlpower :D

Denna lördag har varit fylld med massa god med familjen, promenad i solen och matlagning. Sedan fortsatte vi till gymmet. Jonas skulle träna lite bröst, axlar och armar - jag körde ben, Älskar ben (!) Givetvis startade jag passet med min favoritövning: Knäböj.

Idag bestämde jag mig för en arbetsvikt på 80 kg. Den kändes stabil och jag var stark. Först jobbade jag mig uppåt i vikterna tills jag nådde arbetsvikten. Det blev 6:or x 4 set på 80 kg. Direkt efter böjen gick jag över till nästa basövning: marklyft. Även här kändes jag stark!

Behövde faktiskt ingen längre vila idag, kroppen var med mig. Tekniken kändes bättre än på länge, fick även beröm från Jonas på mina smala mark idag. Upplevde även själv att det gick bra med tekniken, rörelsen och timing. Använde mixat grepp istället för remmar idag :)

Efter ca 1 timmes böj och mark ala basövningar gick jag vidare på några isolerande övningar. Började med sittande legextensions för framsida lår, ett ben i taget. Upp och håll statiskt, ett ben i taget. Blir riktigt bra kontakt i lårmusklerna så rekommenderas! Totalt 10 reps per ben x 5 set här.

Direkt följde jag upp med sittande benpress med smal fotplacering för att fortsätta träffa i framsida lår. Blev en bra kraftutveckling även i denna övning. Totalt 1 reps x 5 set även här. (Mådde illa efteråt ja)

​Jag avslutade benpasset på Iron works med Booty Builder.. denna magiska maskin igen hehe. Jag var sugen på lite isolerande kontakt som avslutning på ett tyngre pass. Tycker allt man kan mixa både och ;) I och med en trött och lätt illamående Julia skulle jag säga att det var helt rätt Kändes som pricken över i:et. 10-12 reps x 4 set i denna övning och därefter var jag KLAR.

Gillar

Kommentarer

ChaniqueKarlsson
ChaniqueKarlsson,
Grymt jobbat <3 shit var har du köpt jackan?? nouw.com/chaniquekarlsson
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Tack söta du 😊 den är tyvärr inte från i år men tidigare köpt på Gina :/ <3nouw.com/fitnessjulia
ChaniqueKarlsson
ChaniqueKarlsson,
Åh typiskt 😊 nouw.com/chaniquekarlsson
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229