Träning i samarbete med gymgrossisten

Den tiden på dagen: Laddar inför ryggpass

Det har blivit den tiden på dagen nu... Det börjar pirra i nervsystemet, händerna känns laddade med kraft och psyket har svårt att koncentrera sig på vardagliga ting. Det är med andra ord dags att träna!

Jag tycker på fullaste allvar att det känns i kroppen när jag börjar bli redo för fysisk aktivitet. Det blir liksom svårare att sitta still framför TV:n, det är svårare att fokusera på kurslitteratur för blicken sveper vidare mot annat. Det är jobbigt att vila, o-stimulerande att mysa med katten och långtråkigt att vara innanför husets fyra väggar. Jag vill iväg, jag vill träna, jag vill prestera!

Innan jag sticker iväg dock behöver jag äta ännu ett mål mat. Precis som vanligt är mina måltider utformade efter vad som fungerar för mig. Fick en läsarfråga om man verkligen måste äta innan / direkt efter träningen (som jag gör) och självklart behöver man inte det. Anledningen till att jag gör det är för att jag blir så hungrig annars.

Jag får svårt att fokusera på träningen om jag samtidigt är hungrig... då vill jag snabba mig igenom passen eftersom jag har dålig tillgänglighet på energin. Blir slarviga pass, inte särskilt bra. Jag eftersträvar hellre överskott av energi just runt träningen.

Detsamma gäller direkt efter träningen. Jag blir sjukt hungrig av att promenera 20 minuter på löpbandet och om jag då ska hinna handla också innan jag väl får äta blir det jobbigt för lilla Julia :/ Jag behöver min mat. Det är inte säkert att måltiden direkt efter träningen gör skillnad i muskeltillväxten - jag äter ju mitt större mål mat hemma sedan. Däremot hjälper det mig att orka annat, som handling och matlagning hemma.

--> Som sagt innan - och som alltid: Hitta det som fungerar bäst för just dig! Kanske kan du applicera mina knep eller så kanske du måste justera dem lite ;)

Nu är det i alla fall den tid på dagen då jag njuter av en skål gröt med äggvita, ett helt ägg och lite karamellsås innan kommande ryggpass :D

Mumsigt och gott!

Under träningspasset sedan blir det till att dricka mina älskade aminosyror som jag nu är kär i igen (länk här ) och en extra skopa citrulline malate för att öka pumpet i ryggen! (Ja jag använder det fortfarande, det funkar kanon. Tillsätter en skopa i mina BCAA)

sker i samarbete med gymgrossisten

Gillar

Kommentarer

hannagothberg
hannagothberg,
Önskar dig en superhärlig söndag ♡ KRAMIS fina du!nouw.com/hannagothberg
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Tack snälla du! Kramis nouw.com/fitnessjulia
amalie
amalie,
motivasjon boost! gleder meg til å trene i morgen. !!
Hur mange gr havregryn äter du fore og efter trening?
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Tack så mycket 😃 kul att du blir motiverad! Jag äter 50 gram havregryn innan och efter träningen kramnouw.com/fitnessjulia
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229