Booty building is on

Det finns ingen tid att förlora. När motivationen knackar på dörren med kraftfulla slag och vill in i min vardag väljer jag att öppna dörren på vid gavel. VÄLKOMMEN IN: Det är dags att snickra på Julia 2.0 och ingen är mer taggad än jag själv. Precis som det ska vara då med andra ord. Jag gör detta arbete för min egen skull. Dels för att jag mår bra av det och för hälsan, men också för att det är min passion, något jag tycker förgyller vardagen.

Jag vilade från träningen i måndags vilket definitivt var välbehövligt. Tävlandet tar på krafterna och tro det eller ej - man får träningsvärk av allt poserande. Kroppen behövde vila och jag behövde plugga så win win. I går däremot var jag tillbaka bland vikterna där jag hör hemma. Eftersom det var tisdag fick jag knö mig bland mängder av människor ... klassiskt i början på veckan, men ingenting kunde rubba mitt humör.

Det var första passet tillbaka på improvement season och jag ville självklart börja med ben och rumpa! ;)

Det var oerhört varmt och svettigt på gymmet på grund av allt folk.. men det resulterade också i oerhört bra kontakt i ben och rumpa!

Här ovan kör jag hamstrings (liggande lårcurl)

Mitt pass började med zumosquats i smithmaskinen. Anledningen till att jag väljer att köra just zumo i smiten är den att jag finner det enklare att luta mig bakåt och få mer kontakt med rumpan. Eftersom stången hålls fast kan man få ökad balans trots att man placerar fötterna längre fram på golvet. Kanon :D Jag körde hela 6 set här med 15 reps per set.

Direkt efter böjen fortsatte jag i smithen - lika bra att passa på när man väl har fått tag i en ledig maskin. Jag tenderar att bli som mest flexibel de dagar då gymmet är fullt ;) Nu körde jag stela marklyft i smithen där jag ser till att verkligen aktivera baksida lår och rumpa under rörelsen. I övre läget kniper jag åt extra mycket. Det ger riktigt bra kontakt. Totalt blev det 5 set x 12 reps.

Därefter fortsatte jag med isolerande rumpa. Jag körde kickbacks i maskin för att kunna öka på vikterna ordentligt. Se till att hålla konstant spänning i muskulaturen och fin teknik genom hela rörelsen. Varje sekund av träningen kan räknas så slarva inte om du ändå är där ;) Knip och håll en extra sekund i övre läget för en go, brännande effekt. Här körde jag 4 set per ben och 20 reps per set. Totalt 80 reps per ben. THAT BUURN.

Efter isolerande rumpa blev det 2 övningar för hamstrings. Jag körde liggande lårcurls (bilden ovan) där jag genomförde 12-15 reps x 4 set. Sedan fortsatte jag med sittande lårcurls där jag körde följande upplägg:
Pressa 5 reps- håll 5 sekunder statiskt i nedre läget - ytterligare fem reps - håll 5 sek - 5 reps och slutligen 5 sekunder håll statiskt. DET ÄR HELT SJUKT EFFEKTIVT! Ta inte för hög vikt när ni kör den, då orkar man inte ;) 5reps/håll/5reps/håll/5reps/håll = ett set.
Körde totalt 4 set :)

Slutligen avslutade jag med hipabduktur för att återigen koppla isolerande till rumpan. Det är en riktig "pump-maskin" som definitivt aktiverar utsidan av rumpan bra. Jag hade dessutom svalt 2 kapslar av agmatine innan passet tillsammans med pump-faktorn nr 1 Citrulline malate så pumpet var ett faktum. Jag körde 4 set här med restpaus (alltså vilar max 15 sek mellan varje set)

​- Jag älskar förresten mina nya, stilrena lyftarskor från Adidas, de är oerhört sköna och stabila att göra knäböj i :D Tummen upp!v

Jag tycker verkligen att det känns underbart att vara tillbaka. Jag var stark, pigg och glad på gymmet. Rumpan svarade bra på min träning och tillsammans med lite pump-stimulanter fick jag grym volym efter avslutat pass :D Dessutom är det extra roligt när man får besök av sina kära vänner på gymmet också. Trots att tävlingssatsningar ligger bakom oss alla är vi samma goa, härliga familj.

Bästa Marcus :D

Direkt efter träningen sätter jag mig alltid i soffan på Almedal och äter medhavd matlåda. Det är en rutin som Niro introducerade för mig under våra 4 veckor tillsammans och är definitivt något jag kommer fortsätta med. I matlådan denna gång låg dock inte kyckling och spenat för jag valde att ta med gröten och istället smaksätta den med proteinpulver hihi. Lite lyxigare så efter träningen ;) Jag tog faktiskt Lean Protein Hallon-Blåbär i gröten och det blev hur gott som helst :D Dessutom är Lean Protein lite lägre i kcal, inget socker alls, inget fett och dessutom innehållande av aktiva enzymer som gör upptaget snabbare. Perfekt som återhämtning efter träningen. Jag har egentligen bara en sak att säga: BOOTY SEASON IS ON och jag är riktigt dedikerad nu!

Förresten: Just nu är StarNutrition HERS serien på extrapris och det kommer nog intressera många kan jag tro. Där finns ju de goda aminosyrorna jag älskar (132 kr) , låg-kaloribars med ynka 100 kcal (7 kr styck) och även det proteinpulvret jag använder (160 kr) Missa inte!


* Direktlänk till hela erbjudandet HÄR (30%) i samarbete med Gymgrossisten

Gillar

Kommentarer

Lina
Lina,
Hej!
Hur tycker du att man ska fördela fett protein och kolhydrater? 169cm lång, 78kg, försöker gå ner i vikt. Är de lagom med ca 35-40% kolhydrater (typ 160g) 35-40% (typ 160g) protein och 20-25% fett (typ 50g)?
Har en kostrådgivare och fått ett schema men där äter jag bara knappt 100g protein och istället ca 200g kolhydrater varje dag, vilket jag tycker känns lite konstigt. Vad tycker du? Proteinet är ju viktigt!
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Du äter väldigt mycket protein låter det som. De nordiska rekommendationerna säger 10-20% protein, 25-40% fett och kolhydrater 45-60 E% 😊 Många tror att man måste äta hur mycket protein som helst men så är egentligen inte fallet. Dessutom finns protein i nästan allting så personligen tycker jag att det är svårt att hamna under 20%. Grejen är den att spannen är satta för att man inte ska missa några andra nyttiga näringsämnen som finns i flera andra livsmedel 😊 Som atlet är ett intag på 2 g per kilo helt logiskt men behöver ej vara högre. nouw.com/fitnessjulia
anna
anna,
Kan du inte ge exempel på en vegetarisk/vegansk mat-dag för en tjej som tränar mycket och syfte att bygga muskler och hålla en låg fett%? Typ 2200 kcal och 2g protein för en vikt på va 55kg? 😃
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Jag har tyvärr inte tid att göra detta åt dig även om det hade vart roligt :/ Men finns säkert någon du kan fråga som gör det mot betalning. Kramis nouw.com/fitnessjulia
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229