Hälsa, Fitness i samarbete med Gymgrossisten

Bigger is better

Efter 30 svettiga minuter på crosstrainern i vardagsrummet kurrade magen ljudligt. Mata mig! -jajjemänsan tänkte jag ;) Det måste ju ändå vara den bästa starten på dagen? Att först träna, höja pulsen lite och svettas ut nattsömnen, för att sedan fylla på kroppen igen med ny energi och näring? Ljuvligt!

Frukosten har faktiskt blivit mycket större nu än tidigare vilket jag personligen föredrar. Det är både gott och hjälper mig att hålla mättnaden bra. Dessutom är det skönt att få mycket energi på morgonen!

Nya mottot för denna satsning är just: Bigger is better både gällande mina muskler och min form men även gällande mina portioner mat :D

Det blev en stor portion gröt idag med ett helt ägg i + extra äggvita! Både naturliga källor för protein och fett :) En skål av extra allt; kolhydrater, protein och fett, toppat med lite extra fibrer, vitaminer och antioxidanter i form av blåbär :D

Gillar

Kommentarer

Malin
Malin,
Hej,
Hur många dl havregryn har du i göten?
Kan du inte skriva mer om dina mål per dag?
Jag inspireras jätte mycket av dig då du verkar kunnig och de vore kul å se hur du äter.
Jag tror att min mage inte tål för mycket fett, typ nötter avocado osv så jag sa försöka dra ner på de å äta protein å kholhydrater. Har du några tankar om de? alltså bättre ämnesomsättning och matsmältning. att vissa tål vissa saker bättre osv? 😊
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Hej Malin 😊 Tanken med ett kostschema är inte att man skall göra precis lika som någon annan. Man bör individualisera sin kost oavsett mål och situation. Detta gör vi med alla klienter och det är samma för alla "bra coacher". En sämre coach kopierar och klistrar in samma scheman till alla, och det kommer inte ge varje individ det resultat som önskas. Till denna frukosten är det 50 gram havregryn, detta är mer än 1 dl.

Just fettkällor som avokado kan vara svårare för vissa att hantera. De är ganska tröga och trådiga i sin sammansättning och jag har höft flera som mår sämre av det. Det betyder inte att man skall undvika fett i sin kost och bara äta kolhydrater och protein. Vi behöver fett för att överleva och vissa fettsyror är essentiella (livsnödvändiga) och kan ej syntetiseras (skapas) i vår egna kropp = EPA & DHA = omega-3 som finns i fet fisk. Jag rekommenderar att du äter tillexempel lax och makrill om magen tillåter detta, för omega-3 måste vi ha. Sedan kan du allting ringla olivolja eller rapsolja på ris och grönsaker för att få in fleromättat fett i din kost 😊 kram
nouw.com/fitnessjulia
Godiskarro
Godiskarro ,
Tjiho 😃 Kommer du ha en ny bikini tills nästa tävling eller kör du på samma? 😃 Du är grym Julia 😃 kraaaam <3
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Nej det blir samma röda, älskar den och bikinin förtjänar mer tid i rampljuset 😉 tack snälla du! KRAMIS <3nouw.com/fitnessjulia
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229