Hälsa, Fitness, Träning

Benpass part 2 (split)

Godmorgon fighters och välkommen till mitten av veckan!

Jag vaknade upp i morse på oerhört bra humör. Känner mig pigg och utsövd även denna dag.. kan ha att göra med min tidiga sänggång i går kväll, duktig tjej. Jag måste se till att göra ett aktivt beslut eftersom jag dels tenderar att vara väldigt morgonpigg men också pigg på kvällen ;) Med ett aktivt beslut förlänger jag i alla fall min sömn lite!

I går efter jobbet hoppade jag glatt av bussen, peppade igång mig själv med upptempo musik (också ett genomtänkt val faktiskt) och begav mig vidare mot gymmet. Jag planerade att genomföra ytterligare ett benpass, ett benpass del två!

Under gårdagens pass hade jag ganska stor fokus på framsida lår varpå jag ville komplettera med dagens pass. En split mellan framsida och baksida ben, adderade även isolerande rumpa tillsammans med baksida lår.

Jag startade mitt pass med sittande leg curls i maskin, körde 12 reps x 5 set. Väldigt bra kontakt ;) Därefter fortsatte jag med liggande kickbacks i maskin för rumpan, ett ben i taget á 10 reps x 6 set per ben. Upplägget är 2 set varannan i ett svep, därefter lite längre vila. Alltså höger-vänster-höger-väster-vila.

Därefter fortsatte jag med liggande legcurl. 10 reps x 5 set, båda benen simultant. Följde upp med stela marklyft med stång: 8 reps x 5 set på 50 kg.

Kändes verkligen som ett bra komplement till mitt tidigare pass från dagen innan och benen var totalt mos när jag väl kom hem. Då la jag mig i soffan och åt två stora portioner med kycklingbiffar, kokt potatis och massa wokgrönsaker. Följde även upp med caseinpudding (2dl gourmet PRO vanilj) innan jag duschade, tog hand om tvätten och somnade sött. Färdigtränad och lycklig ;)

Gillar

Kommentarer

sottochsalt
sottochsalt,
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Andrea
Andrea ,
Hej Julia! Måste bara säga att jag älskar din blogg!!!! Men till min fråga. kan du inte dela med dig av tanken bakom att dela upp passen sådär & även köra passen så när inpå dagarna efter varandra? 😊
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Tack Andrea 😊 Jag gillar att dela upp dem för att orka få ut mer av benpassen. Oftast blir jag väldigt trött ca en timme in i passet och om jag skulle köra "både fram och baksida" hade passen blivit så pass långa att jag knappt tror jag hade orkat prestera på topp hehe. Anledningen att de blev två dagar i rad beror på lust och ork till det. Ingen direkt strategisk orsak bakom det. 😊nouw.com/fitnessjulia
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229