Fitness, Träning, tjejer

Axlar och armar - fortsätter med nya personbästan!

Hej finisar!

Jäklar vilket rus jag känner nu i hela kroppen. Jag har nyss tränat klart kvällens pass på Almedal och det surrar fortfarande i armarna. Jag känner mig glad, ler så mycket att det till och med känns i bakom ögonlocken. Glad inifrån och ut liksom.

Det brukar bli just denna effekt efter ett överkroppspass. Jag känner mig alltid lite som superwoman när jag tränar axlar, armar eller rygg. Märkligt det där, men så är det. Fyller mig med en mäktig känsla, att jag är stark och självständig. "Kan själv" - lite den andan.

Matchar min shaker med mitt sinne ;)
Ni som läste föregående inlägg vet att jag har taggat hela dagen på att träna. Då jag vilade i går eftermiddag ville jag inget hellre än att få pumpa lite vikter, helt bodybuilder-style med fler repetitioner. Hittills har hösten behandlat mig väl. Ökat matintag och mindre konditionsträning har verkligen resulterat i ett bra fokus på gymmet. Känner mig pigg på träningen rent mentalt och inte riktigt lika spretig i min målsättning vad det kommer till kroppens utseende och gymlivet. Nu ligger allt fokus på att bli bättre, starkare och därmed också snyggare i mina ögon. En ännu mer vältränad och balanserad fysik som faktiskt också kan prestera :) Ganska goals om ni frågar mig.

Få saker triggar mig så mycket som att mäta utveckling. Ett perfekt sätt att göra detta inne på gymmet är givetvis hur det känns vid olika vikter. Jag höjer inte för att höja - då kanske jag tappar kontakten med musklerna och ändå inte får ut det jag vill av träningen. Nej hellre fokuserar jag på känslan vid olika vikter, kontakten och kontrollen. Om jag bemästrar en vikt provar jag att höja, fungerar det inte så avvaktar jag lite till -alternativt kör färre reps så att kvalitén ändå är bra.

Jag startade dagens pass med utsida axel i cabeln. Kör alltid 10-12 reps här och vila mellan seten. Totalt 4 set per axel. Därefter fortsatte jag med bakre axeldrag i maskin. Här hade jag möjlighet att höja vikterna ytterligare ett snäpp och ändå bibehålla kontakten (!) Körde 8:or på den nya vikten x 4 set (samt två set till på en lägre vikt, två snäpp lägre i viktmagasinet) Känns grymt kul att bli starkare i baksida axel, en muskelgrupp som släpat hos mig sedan jag började gymma vid typ 15-16 års ålder.
Därefter fortsatte jag passet med stående sidolyft med hantlar för utsida axel. Körde 8 reps per sida x 5 set med 8-kg hantlarna. Följde upp med dropset för att pumpa ut, då med 6-kg hantlarna.

Därefter fortsatte jag med sittande axelpressar ytan ryggstöd. Använde då 9-kg hantlarna och kände mig ordentligt starkt i dag faktiskt (är mycket tyngre utan ryggstöd upplever jag, men kontakten i framsida axel blir liksom bättre på mig då) 12 reps x 4 set i axelpress.
Avslutningsvis körde jag även face-pulls för baksida axel (drag med rep) för att få in ytterligare en lvning för baksida axel. Hela överkroppen kändes uppumpad, allra mest triceps faktiskt haha och det är en otroligt skön och tillfredsställande känsla ;)

Gillar

Kommentarer

erika
erika,
hej Julia! Vad väger du och hur lång är du? Vad brukar du äta till frukost och kvällsmat och vid vilken ti äter du kvälsmat? tar du kasein?
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Hej Erika. Kommer ett inlägg om längd och vikt idag 28/10 kl 11.47 😊 Finns även ett blogginlägg om full day of eating. Ja jag äter casein regelbundet 😊 nouw.com/fitnessjulia
emmabergendahl
emmabergendahl,
Tycker också att Axelpress utan ryggstöd är jobbigare! 😊 bra jobbat!! 🎈 nouw.com/emmabergendahl
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
verkligen 😃 tack söta!nouw.com/fitnessjulia
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229