• Snapchat
  • Blogkeen
  • Nouw

Hej hej hej!!!!

Sorry att jag inte uppdaterade er igår, men vi var och badade på stranden i Fort Lauderdale hela dagen och sen slutade tyvärr kvällen i katastrof och det är därför jag inte skrev något här.

Men idag åt vi frukost på IHOP, tog en belgisk våffla med chokladglass återigen, mums.
Direkt efter frukosten åkte vi till Sawgrass Mills, och det är där vi har spenderat hela vår måndag. För er som inte vet så är Sawgrass Mills ett megastort köpcentrum här i Florida. Shoppade en del men inte överdrivet mycket faktiskt!
Middag blev det sen på Cheesecake Factory idag igen och återigen åt jag Spagetti Meatballs för de är sååå gott! Vi kom nästan precis tillbaka till hotellet och klockan är nu ungefär 22. Så de har blivit en lång dag fylld med shopping!!

KRAM

Idag testade vi ett nytt ställe att äta frukost på, där dem har en massa olika bagels och de var helt ok, är inte så glad för bagels överlag. Efter frukosten körde vi till Orlando och har shoppat där hela dagen, hittade bland annat massa fint inne på Tory Burch!!
Vi lämnade Orlando vid 20 ca och hade då ungefär 4 timmar i bil framför oss, vi ska sova i Fort Lauderdale inatt. Vi har ni ca 40 minuter kvar innan vi är framme.. och då lär de bli sängen direkt!

Idag är det pappas födelsedag, grattis <3

Idag åt vi frukost på Denny’s, dem har verkligen världens godaste milkshakes så jag drack mig typ mätt så jag knappt orkade med frukosten haha....
Efter frukosten åkte vi till Clearwater beach ca 1 timme från Tampa där vi bor. Vi solade och badade i några timmar och hade det skönt! Sen åkte vi direkt till ett mall för shopping samt äta, och påväg hem stannade vi till för att köpa lite snacks och dricka!

KRAM

Idag har vi shoppat i princip hela dagen, vi började på ett mall där vi stannade i några timmar, vi hann även med att fika lite på starbucks. Älskar deras iskaffe och banana nutbread! Jag köpte bland annat AirPods! Vi åkte sen vidare till några andra affärer där jag köpte en ny klocka! Och därefter vidare till ett annat köpcentrum.
Shoppade faktiskt inte alls mycket idag, tyckte att det var väldigt tråkiga affärer...
när vi shoppat färdigt så körde vi iallafall vidare mot Tampa och checkade in på hotellet vi ska sova på inatt och nu sitter vi på Cheesecake Factory och ska äta! Jag gillar tyvärr inte cheesecake men jag ska iallafall äta en god pasta.

Siesta Key

Imorse körde vi vidare till Venice, där blev det frukost på Starbucks innan vi begav oss till stranden, Siesta Key. Där spenderade vi nästan hela dagen, vilket var otroligt skönt och stranden & vattnet var jättefint! Vi körde på eftermiddagen vidare mot Longboat Key där vi bara stannade en liten stund. Påväg tillbaka där vi hade tänkt spendera natten blev de köer som bara den så dagen blev inte alls som tänkt, de var fullt på hotellet som vi hade tänkt sova på så vi fick köra vidare och klockan blev sent så mamma & pappa körde bara iväg och hämtade pizza medans jag & Linn duschade. Så vi har nyss käkat lite pizza på rummet och nu har jag bara tänkt sova, godnatt på er!

Sanibel Island

Idag vaknade jag ganska tidigt, iallafall jämfört med de andra dagarna haha, har faktiskt inte haft något problem alls med jetlag denna gången vilket är skönt!
De blev iallafall bara en snabb frukost på Dunkin Donuts idag eftersom vi hade planerat att besöka flera olika stränder. Vi började på Sanibel Island och fortsatte sedan till Fort Myers Beach där vi hade lite picknick på stranden.
Sen åkte vi till ett Walmart och handlade lite snacks innan vi åkte tillbaka till hotellet och duschade och fixade till oss. Middag blev det idag på Olive Garden som var en italiensk restaurang, jag åt en spaghetti bolognese, väldigt god faktiskt! Sen hann vi även med lite snabb shopping hehe, vi blev nyss färdiga och klockan är visst 23.00..så nu blir det rakt hem i sängen och imorgon ska vi köra vidare!

Ford’s garage

Idag blev det ganska ”sen” frukost, runt 10 blev det, för vi alla skulle duscha på morgonen vilket tog lite tid. Det blev iallafall frukost på IHOP. Dom är kända för sina pannkakor och det åt hela familjen förutom jag som åt belgisk våffla med chokladglass, hehe.
Vi åkte sen vidare mot ett shoppingcenter och där stannade vi visst hela dagen... de var egentligen inte riktigt tanken, utan tanken var att vi skulle åka till stranden på eftermiddagen men så blev det visst inte..blir lätt så när man är i shoppingmode ;)
Efter några timmars shopping fikade vi iallafall på Starbucks innan de blev ännu mer shopping. Vi åt sedan middag på Ford’s Garage, åt typ världens godaste hamburgare!!! Super gott.
Är nu tillbaka på hotellet och är supertrött så ska sova direkt!!

Barefoot Beach

Godkväll

Imorse efter frukosten checkade vi ut från hotellet i Naples och körde ner till Naples Pier/Beach och solade och badade i några timmar innan vi körde vidare mot Barefoot Beach och badade lite där.
Vi åt väldigt sen lunch på Five Guys, första gången vi testade på de stället och det och det var helt klart ok!
Efter det blev det lite shopping igen såklart hehe och sen blev helt plötsligt klockan ganska mycket och butikerna stängde tidigt för de är söndag. Så vi körde vidare mot Fort Myers där vi ska spendera natten.
Vi checkade in på hotellet här och sen blev de en sen middag på Panera Bread, och nu är vi äntligen tillbaka på hotellet igen, vi alla är sjukt trötta efter att ha varit i solen hela dagen och vi har även lyckats bränna oss..
så nu blir det sängen direkt!!!
Natti

Halloj!

Morgonen började med frukost på hotellet innan vi checkade ut och lämnade Key West. Bilresan från Key West till ”fastlandet” tar ca 4 timmar och sedan skulle vi vidare till Naples, så har väl suttit i bilen i över ca 8 timmar idag.. de tar ju väldigt lång tid att förflytta sig här eftersom avstånden är så extremt långa.
Vi åkte iallafall igenom hela Everglades och såg en massa alligatorer, häftigt! Vi åkte träsk båt sist vi var här så vi kände inte riktigt att vi behövde göra de igen men vi stannade iallafall till på nått ställe och kollade på dem!
Vi checkade efter en lång resa in på ett hotell i Naples och körde därefter till ett shoppingcenter där de blev en snabb middag och lite snabb shopping, hittade litegrann på Forever21. Vi hann oxå med lite grocery shopping innan vi körde tillbaka till hotellet.

Kram på er

Fort Zachary State park, Key West

Hard Rock Café, Key West

Hej på er!!

Idag fyller finaste mami 50 år!!! Grattis <3

Vi började dagen med att äta frukost på hotellet för att sedan lägga oss och chilla vid poolen i några timmar.
Till lunch blev det att testa något nytt ställe, Sandy’s hette det. God mat!
Efter lunchen körde vi till stranden en sväng men de blåste ganska myckets så efter nån timme så körde vi tillbaka till hotellet och la oss vid poolen igen!

Vi hann även med lite shopping innan vi gick mot Hard Rock Café för middag, åt en club sandwich, lika gott som vanligt!! Dem andra åt Key limepie till efterrätt men jag avstod haha. Köpte istället en gigantisk kaka påväg tillbaka till hotellet.