Tillbaka till Malta

För drygt ett år sedan, närmare bestämt i augusti 2018 var vi på Malta för första gången. Vi blev smått förälskade i ön och sade att: - Hit vill vi nog komma tillbaka.

Sedan har vi gått och funderat på och planerat våra resor. Sven har tjatat lite små om att åka till Malta. Han tror uppenbarligen att jag kan ta hur mycket semester som helst, men även om kollegan Diana har sagt att jag får ta så mycket semester som jag vill så är den ju inte oändlig. Jag lyckades emellertid att pressa in en semestervecka nu i november.

Så idag - på Svens födelsedag - JA han fick resan i födelsedagspresent - åkte vi till Malta

Vi reste med AirMalta i samarbete med Lufthansa. Det blev en väldigt behaglig resa hela vägen. Först med Lufthansa Köpenhamn-München och sedan resten av resan med AirMalta. I München gjorde vi ett 1,5 timmes stopp och åt en jättegod hamburgare hos Hans im Gluck.

Det var en behaglig temperatur (ca 20 grader) när vi landade. Det gick smidigt att få väskorna och att gå till taxibokningen. Vi fick en trevlig chaufför som körde oss till hotellet. Även incheckningen gick smidigt och medan vi väntade bjöds vi på ett glas apelsinjuice. Sedan blev det uppackning och en stunds avkoppling på balkongen där vi hade utsikt över hela bukten.

Efter en välbehövlig dusch traskade vi iväg för att hitta en trevlig restaurang att äta på. Vi fastnade för systerhotellets pub. Där åt vi en god måltid med gott vin till. Vi hamnade nästan i matkoma efter resan och 250 g biff, så vi gick en runda kring hotellen för att lokalisera oss och för att röra oss lite.

Nu är klockan 22 och vi är helt slut. Så det blir tidig sänggång. God natt från oss och från Malta.