Ombytligt väder på vår busstur

Vaknade hyfsat tidigt och konstaterade att det såg ganska ok ut vädermässigt. Efter frukosten bestämde vi oss för att ta en av rundturerna som vi betalat för. Det blev den röda turen, den södra, och vi steg på bussen borta vid ”centrum”.

På vägen till Valletta passerade vi både St Julians och Slieme. Där var folklivet betydligt intensivare och livligare än i St Georges.

I Sliema är det ytterligare livligare. Därifrån utgår också många färjelinjer.

Vädret höll sig någorlunda i skick. Jag hade tagit med mig ett paraply och det kom väl till pass flera gånger. Vi envisades med att sitta där uppe, men det kom regnskurar då och då. Hur som helst så blev det en trevlig tur fram till den lilla fiskebyn Marsaxlook. Här steg vi av och tillbringade en del tid där, bl a åt vi lunch på en av restaurangerna vid stranden.

Så här långt hade vädret stots allt varit ok, men sedan bröt skyfallet lös och det regnade i princip resten av dagen.

Vi fick stiga av bussen i Sliema och sedan åka gratis bil tur till St Georges bay. Där gick vi och shoppade lite dryckesvaror och lyckades ta oss tillbaka till hotellet, trots regnet. Resten av eftermiddagen tillbringade vi på rummet och förvånade oss över vädrets makter.

På kvällen var vi och åt på en av hotellets gourmetrestauranger, Susurrus. Inte billigt men väldigt gott. Vi avslutade med en Irish coffee på Café 24.

Vädret kan man inte göra mycket åt. Så det gäller att gilla läget, men trots allt hoppas vi på bättre väder i morgon. Väderprognosen säger att så blir det och det tror vi på 😃👍🏼.