En riktigt bra dag

Sitter i soffan efter att ha inmundigat en god kvällsmat, bestående av en omelett, Mamma scans köttbullar, minikeso och sallad. Godkänt enligt Lifesum. Jag känner mig riktigt nöjd och mår bra.

Frukosten bestod i dag av havregrynsgröt, lättmjölk och massor med bär (hallon, blåbär och björnbär).

Lunchen blev en PicaDeli-sallad köpt på ICA Nära LImhamn, som mycket behändigt på väg till jobbet har en salladsbar. Himla bra att kunna plocka vad man vill och hur mycket man vill.

I dag var vi bara tre på enhetsmötet. En kollega var på huvudförhandling i hovrätten och resten hade semester. Efter mötet blev det den sedvanliga måndagsfrukosten. För min del blev det en proteinbar och inget mer. Jo kaffe förstås.

Jag hade en riktigt effektiv dag. Hann med det mesta jag hade hoppats. Även en möte där jag är bodelningsförättare förlöpte väl och parterna, med hjälp av sina ombud, lyckades glädjande nog komma fram till en överenskommelse och det enda jag behöver göra är att skriva ett beslut. Det är alltid bäst när parter, som från början är väldigt oense, på ett vuxet och civiliserat sätt kan komma överens. Min insats var väl kanske inte så avgörande, men bara det att sitta med sitt ombud hos en bodelningsförättare kan vara avgörande för att vilja komma till ett avslut.

Även träningsmässigt blev det en superbra dag. Jag hade bestämt mig för att börja med mina morgonpromenader igen. Sagt och gjort. Klockan 5 steg jag upp och kvart över gav jag mig ut på promenaden. Det är så himla skönt att komma ut så på morgonen och njuta av den arla morgonstunden. Det ger verkligen energi för resten av dagen. Jag går så snabbt att jag blir rejält svettig och lite andfådd. Så härligt. Efter dusch och frukost var jag redo att åka till jobbet.

På kvällen var jag inbokad på Vibroträning. När jag kom till gymmet kunde jag inte logga in på passet. Det visade sig att jag stod som 1:a reserv. Mikaela erbjöd mig istället att vara med på hennes Funktionell fysträning-pass. Där träffade jag gamla träningskompisen Christina och vi körde passet tillsammans. Så himla roligt, svettigt och jobbigt. Vi peppade varandra att överträffa oss själv. Träningen blev inte den förväntade, men med ett flexibelt tänk blev den t o m snäppet bättre. Blev också riktigt utmanad av att se hur smal Christina blivit och att hon berättade att hon nått sitt viktmål.

Än en gång tänkte jag att den här hösten ska bli den då jag når mitt mål. Känner mig så motiverad. Målet är följande:
Den 1 januari 2020, på min födelsedag och 66 årsdag, väger jag 75 kg.
Det är ett tufft mål - jag vet - men inte ett omöjligt mål att nå. 21 veckor och minus 21 kg. Jag har satt upp ett flertal strategier för att nå det.

VIKTMINSKNINGSSTRATEGIER 2019

Start: 8 augusti
Mål: 1 januari (21 veckor)

Startvikt: 96 kg
Målvikt: 75 kg (Minus 21 kg = 1 kg i veckan)

Räkna kalorier med Lifesum
- undvik kolhydrater
- Bara långsamma kolhydrater om det ska vara några
- Ingen alkohol

Yttre press:
- Vara med i FB-grupper för viktminskning
- Ta utmaningar; t ex 8:8 din egen utmaning. Utmaning 5 kg på 4 veckor/ 1 månad
- Officiellt tillkännagivande genom bloggen bl a

Träning
- Vibro
- Olika pass, gärna dubbla
- Egen träning på gymmaskinerna
- Träningsresa en vecka i oktober
- Morgonpromenader

Övrigt
- Lägga mig senast kl 23.00
- Stiga upp kl 05.00 (för promenad)
- iPad-spel bara en dag i veckan
- Mental träning

Önska mig lycka till! Det kan jag behöva
😏😉

Gillar

Kommentarer

fibrolivet
fibrolivet,
så skönt att känna sig nöjd med dagen, det ska du också verkligen vara!!nouw.com/fibrolivet
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229