Att utmana sig själv

Ja ni får ursäkta, men nu blir det ytterligare en blogg som handlar om träning. Min träning.

Jag är nämligen just nu så vansinnigt fokuserad på träning och jag vill så gärna förmedla till er hur fantastiskt roligt det är med träning och hur himla bra man mår. Trots träningsvärk, som kommer fast att man tränar mycket när man tränar någon ny muskel som har fått sova ett tag.

Som jag har nämnt är det snart 3,5 år sedan som jag började med PT-träning. Hade någon sagt till mig då att jag skulle vara på gymmet 4-5 dagar i veckan, så hade jag nog inte trott det. Jag hade det som en målsättning, visst. Men från det till att det skulle bli verklighet var steget långt.

Nu är jag där. Dessutom har träningen blivit ett behov. Ett nyttigt behov emellertid.


Detta är Mikaela - en av alla PT:ar på SHE. Mikaela har många järn i elden och leder många olika gruppträningar. En nyhet för i år på SHE är Multiträningen där man kombinerar styrka (övningar med skivstång) och puls. SHE kör med "Fort-gjort-träningspass". Så varje pass är på 25 minuter. Jag lovar er att ett pass med Multiträning under 25 minuter verkligen är effektivt. Så här beskrivs Multiträningen.

I dag testade jag denna Multiträning för första gången. Vi rekommenderades att ta lite lättare vikter till att börja med, men gissa vad som då hände. Gymmets föreståndare Annica "lade sig i" och tyckte att jag skulle välja den tyngsta vikten. Det var verkligen en utmaning. Men tror ni att jag skulle ge mig och sätta en lättare vikt på skivstången? Så klart inte. Jag gav mig "den" på att klara det (Annica hade ju sagt att jag skulle det). Med min vinnarskalle så klarade jag det också.

Man måste utmana sig själv!

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229