Träningspass: Mage/rygg

Hej på er! Även denna dagen blev aktiv, var på gymmet redan 6.30 och gick en timme på löpbandet. När jag hört andra som tränar så tidigt på morgonen, har jag bara tänkt "uuuusch det skulle jag aldrig göra", men det är faktiskt väldigt skönt! Dricker en Nocco och sedan är energin på topp! Plus att jag mår superbra resten av dagen eftersom jag redan tränat, då har jag tid att göra andra saker som att plugga, rida och chilla.

Min kompis Vindia har också börjat gymma på STC och hon vill inte gymma själv, så vi körde även ett styrkepass tillsammans efter skolan! Jag vet att jag blivit galen som tränar flera gånger varje dag, men mår faktiskt bättre än någonsin, så det är därför jag fortsätter!

Här är passet som vi körde:

(Vila 40 sek mellan repetitionerna)

  • Uppvärmning rodd - 5 min
  • Maskin där man sitter ned och trycker två handtag framåt för att träna magen - 15 rep 3 set
  • Maskin där man trycker ryggen bakåt för att träna ländryggen - 15 rep 3 set
  • Övning där man sitter i situp-ställning, håller i en vikt (jag hade 10 kg) och duttar den på varannan sida - 20 duttar, 10 på varje sida 3 set
  • Övning spiken, ligg på rygg, lyft upp benen och för ner dem igen 5 cm från golvet (var noga med att inte svanka, hela ryggen ska vara klistrad mot golvet!) - 10 rep 3 set
  • Övning i TRX-band, sätt fötterna i öglorna och ställ dig i plankposition, för knäna mot bröstet och tillbaka till plankposition igen - 10 rep 3 set
  • Övning nästan som spiken fast ha benen upp mot taket hela tiden, lyft upp rumpan och ner med den igen (försök att inte studsa ner med rumpan, var kontrollerad!) - 10 rep 3 set
  • Övning häng i något, som på bilderna, häng åt sidan, lyft benen i 90 grader, snurra till andra sidan och släpp ner dem igen, gör likadant åt andra hållet (det är jobbigare desto långsammare och mer kontrollerad du är!) - 20 vändningar, 10 åt varje håll 3 set
  • Övning med skivstång, stå med lätt böjda knän, svanka med ryggen (men inte för mycket), håll i stången med raka armar och lyft den endast genom att böja överkroppen upp och ner, det är ländryggen som jobbar här - 20 rep 3 set

Det viktigaste är att man har kul hahah!

Gillar

Kommentarer

feliciahelm
feliciahelm,
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229