Mage/bål övningar

Hej på er! Idag fick det bli ett mage/bål pass, det var såå längesen så kände att det var på tiden! Körde lite vad jag kände för och vad magen klarade idag, så det blev inte ett grispass denna gången, men blev ändå rejält trött. Såhär såg det ut:

(vilade 40 sek mellan varje set)

  • Uppvärmning rodd - 7 min
  • Maskinen där man sitter upp, håller i två handtag och roterar överkroppen åt sidan - 10 rep/sida 3 set
  • Maskinen där man sitter upp och trycker överkroppen bakåt - 15 rep 3 set
  • Maskinen där du gör tvärtom och trycker två handtag framåt med hjälp av magen - 15 rep 3 set
  • Spiken, när du ligger på rygg, har raka ben och lyfter upp dem mot taket och sedan ner 5 cm från marken - 10 rep 3 set
  • Man sitter i situpställning så att de spänner i magen, håller en vikt (jag tog 8 kg) och duttar den i golvet genom att rotera överkroppen - 10 duttar/sida 3 set
  • Ryggflyft, man ligger på mage, håller en lätt vikt i handen och lämnar över den i andra handen bakom ryggen, samtidigt som man lyfter upp bröstet, sedan lämnar man tillbaka den framför huvudet när man går ner igen, ha raka armar hela tiden - 10 överlämningar åt ena hållet och 10 åt andra hållet 3 set
  • Plankan med höftrotation, du står i vanlig planka, sedan vrider du höften så att den nästan nuddar golvet och tillbaka i vanlig planka igen - 10 nuddar/sida 3 set

Många men lätta övningar! Vet inte namnet på allt, men försökte förklara så gott jag kunde. Hoppas ni haft en underbar dag, nästa sak på mitt schema är SOVA!

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229