Fuck kostschemat!

Hej på er! Just nu är jag både lättad och förbannad! I eftermiddags var jag på gymmet för att väga mig på den där specialvågen som visar vikt, fett, muskelmassa osv. Vägde mig på den för ca 10 veckor sedan, innan jag startade med kostschemat, så nu ville jag ju se resultat! Även om jag fuskat lite så har jag faktiskt följt schemat väldigt bra och gjort en riktig förändring, så jag borde ändå fått hyfsat resultat.

Vikten spelade inte så stor roll för mig, men däremot ville jag öka muskelmassan och minska fettet för att få en lite mer definerad kropp. Det känns som att jag fått lite mer former och midjemåttet har faktiskt gått ner, men gissa vad den där specialvågen visar? Jo tydligen har jag gått ner lite i vikt, muskelmassan har minskat och fettet har ökat flera procent. Precis tvärt emot vad jag ville, så nu är jag helt lost och vet inte vad som är bra eller dåligt längre. Min PT sa att det kunde vara för att jag körde så mycket cardio, men det är ju precis vad hon rekommenderat mig att göra.

Under dessa veckor har jag åtminstone lärt mig hur jag ska hitta en balans i min kost och äta lagom stora portioner, vilket jag haft så himla svårt med innan. Det är fortfarande lite kämpigt att inte ta om och om igen för att maten är så god, men nu vet jag i alla fall vad som är en lagom portion för mig, vilket jag också hade som ett stort mål!

Blev sjukt svettig idag, det bara rann i ansiktet, men antar att det ska göra det när man kört ett bra pass på gymmet!

Nu ska jag gå på Evelina - kosten och äta som jag vill, så ska vi göra en ny mätning efter ungefär 10 veckor igen. Såhär ser mitt schema ut:

  • Göra hälsosamma recept från inspirationssidor på instagram, så var beredda på lite mer inspobilder och recept här på bloggen!
  • Försöka äta så mycket protein som möjligt eftersom man håller sig mer mätt på det.
  • Sikta på att ha en cheatday i veckan, dock behöver jag inte proppa i mig onyttigheter hela dagen bara för att, utan den ska mer användas till fester, om jag äter på restaurang eller blir bjuden hem till någon osv.
  • Om jag äter onyttigt någon mer dag utöver fuskdagen så ska det vara i en lagom mängd! Exempelvis att jag inte äter en hel pizza utan en halv och lägger till en frukt eller lite gröt istället.
  • Äta 5 mål jämnt fördelat under dagen, så att jag undviker att bli vrålhungrig.

Såhär ser mitt schema ut just nu, men kan ske lite ändringar under resans gång, lovar att uppdatera er isåfall!

Har inte börjat med min inspomat än som ni ser, men ska titta efter lite roliga recept, så det kommer!

Till middag stekte jag nötfärs tillsammans med finkrossade tomater, paprika och tacokrydda. Åt detta tillsammans med sallad och bönor, skulle haft matvete också, men orkade inte koka det. Nu kanske ni undrar hur jag orkade steka köttfärsen, men det har jag faktiskt inget bra svar på, ibland är det bara jobbigare att göra vissa saker. Maten blev i alla fall jättegod!

Efter middagen blev det kvällsmat och då var jag väldigt sugen på att göra havregrynsgröt, men hejdade mig. Istället fick det bli kvarg, keso och hallon som man håller sig betydligt mättare på eftersom det innehåller så mycket protein. Om jag ätit gröt hade jag först känt mig proppmätt, men säkert blivit hungrig efter bara en timme då det nästan enbart innehåller snabba kolhydrater!

Hoppas ni haft en superbra dag och att ni vill hänga med på min nya resa!

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229