Mode

Bilder från Pinterest.

Älskar dessa outfits! Vilken är er favorit?

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Träning

1. Planera in dina träningspass.
I början kan det vara trögt att komma igång med träningen, så planera in träningen i kalendern och tänk att du måste göra det. Som ett möte - det går inte att avboka. Försök att träna 3-4 gånger i veckan för att komma in i det och få en rutin. Efter några veckor kommer det inte alls vara jobbigt att gå iväg till gymmet och ta en springtur utomhus.

2. Träna det du tycker är kul.
Tycker du inte om att träna ben, gör inte det. Dock kan det vara bra att köra det någon gång ibland, så försök träna benen i typ 5-10 minuter en gång i veckan, så brukar iallafall jag göra. Passar på att köra ben medan jag vilar mellan en övning för armarna. Se till att inte göra så att du tröttnar på din träning om det är så att du kör samma varje dag, utan variera några övningar.

3. Lyssna på dina favoritlåtar eller en podd
Jag har en speciell låtlista på Spotify som heter Gym, och där finns alla mina favoritlåtar att träna till. De låtarna lyssnar jag aldrig på när jag åker till skolan, för då tröttnar jag på de låtarna innan jag ens kommit iväg till gymmet. Ska börja lyssna på poddar när jag springer på löpbanden. Är nog sist ut att börja lyssna på poddar.

4. Träna tillsammans
Ta med en vän, din pappa eller din syster. Det blir alltid enklare att träna tillsammans, för då peppar man varandra. Jag märker stor skillnad av att springa på löpbandet själv eller med en vän bredvid mig. Dessutom kan man lära varandra nya övningar.

5. Rimlig nivå.
Gå inte ut för hårt i början genom att träna varje dag i veckan. Det kommer kroppen orka i max 3 veckor, så börja med att träna 2-3 gånger i veckan och öka sedan mer ju längre du hållit på och tränat. Första veckan på gymmet tränade jag varje dag, förutom på helgen, men det var mest för att det var nytt. Veckan efter höll jag mig till 3 gånger i veckan.

6. Korta pauser
Se till att det inte går för många dagar mellan varje träningspass. En vecka går bra, men börjar det bli 2 veckor är det svårt att komma iväg igen och det är som att börja om på noll - du har ingen motivation och tycker bara det är jobbigt att gå iväg.

7. Peppande träningskläder
För mig hjälper det att ha på sig färgglada kläder eller nyinköpta kläder. Nu är det inte så att jag köper nya kläder varje vecka, utan jag brukar passa på när det är rea eller erbjudanden. Ett tips för att träningskläderna ska kännas nya är att man inte använder vissa plagg under en månad, för när man sedan använder dem igen känns de som nya.

#träning

Likes

Comments

SKÖNHET

Fick idag hem januariboxen från Glossybox. Inte den bästa boxen jag har fått men heller inte den sämsta. Jag höll på att kolla på nätet efter lådor med bars i som jag kan äta när jag åker hem från skolan eftersom jag är väldigt hungrig efter en dag i skolan, och så fick jag en bar i Glossyboxen. Ska bli kul att prova den.

Det som man fick i denna boxen var ett settingsprej, en bodywash, en sak som ger mer volym till hästsvansen (den från Glitter), ett läppstick, ett parfymprov från Zlatans egna parfym och en bar med smak av chocolate chip. Ska bli väldigt roligt att testa alltihop.

Likes

Comments

Contains affiliate links Mode

Innehåller länkar

Spets-bh - NA-KD Lingerie / Kappa - NA-KD / Byxor - NA-KD Trend / Skjorta - NA-KD Boho

Supersnygga kläder som är perfekta nu när det är mörkt och grått ute. Bara för att vädret är grått kan kläderna fortfarande vara färgglada. Det är nu man ska bära som mest färgglada kläder, tycker jag. Älskar verkligen dessa byxor tillsammans med kappan, passar så bra ihop. Extra snyggt med en spets-bh i vinrött under skjortan.

Passa på att handla något från NA-KD då ni just nu får 20% på hela sortimentet förutom reavaror. Ange kod: GRAB20.

Likes

Comments