Alla dagar flyter samman i detta orörda djungelparadis. Vi vaknar innan klockan 7, promenerar på stranden, äter, solar, badar, läser.
Vi kollar på solnedgången som skiftar i färg och utseende varje kväll. Bara är och njuter, inga måsten, inga kvar.

Vi har bytt boende och bor nu i djungeln ett stenkast ifrån havet omringad av palmer och mangoträd.

Imorgon är planen att hyra en fyrhjuling igen och åka upp till ett hotell i bergen med infinity-pool för att titta på solnedgången och dricka drinkar. Men nu är det dags för en promenad för att hitta en restaurang att äta middag på!

Resor

Imorse vaknade vi upp kl 6, vi har vaknat tidigt alla dagar här, väldigt skönt! Emil hyrde en surfbräda och jag tog med mig kameran för en promenad på stranden. Så härligt att bo ett stenkast ifrån havet!

Santa Teresa är en väldigt mysig stad som består av en enda lång gata. De flesta restauranger och caféer tar endast kontanter och staden har bara två bankomater i början av gatan, ungefär 30 minuters promenad ifrån vårt boende. Våra pengar tog slut igårkväll så vi bestämde oss för att ta en promenad imorse och äta frukost på The Bakery, som ligger granne med banken. Vi gick in på caféet och beställde frukost först och sedan gick Emil iväg för att ta ut pengar medan vi väntade på maten. När våra smoothies serverades kom Emil tillbaka och sa att ingen av bankomaterna fungerade. Vi fick lite lätt panik eftersom att vi redan hade beställt mat och fått in drickan, utan några pengar. Som tur var satt två svenska tjejer framför oss så vi frågade snällt ifall vi fick låna lite kontanter ifrån dom och sedan swisha det svenska beloppet vilket gick jättebra, väldigt snällt!

För att ta ut pengar på själva banken var man tvungen att ha med sig passet, vilket vi såklart inte hade så vi fick promenera hemåt igen och gick tillbaka runt 16-tiden. Vi bestämde oss för att äta en tidig middag då med och promenerade sedan hem via stranden för att se solnedgången. Tröttnar aldrig på solnedgångar, så fint!

Resor

Idag bestämde vi oss för att hyra en fyrhjuling och köra till ett vattenfall i Montezuma, en stad 30 minuter ifrån Santa Teresa. En ganska lätt körsträcka på mestadels grusvägar genom djungel och upp för kullar med fin utsikt!
Jag var liiite rädd i början men som tur är så är Emil en väldigt bra förare och har kört fyrhjuling förr!
Vi hade laddat ner en karta på mobilen innan vi körde så vi hittade dit utan problem.

Väl framme i Montezuma så körde vi till parkeringen närmast vattenfallet och fick promenera därifrån. Hoppade mellan stenar över vatten och klättrade längst med bergsväggar.

Ganska litet men fint vattenfall! Vi kom fram runt 10, då var det knappt några människor där. Emil badade medan jag satt på en sten med fötterna i vattnet.

Framme i Santa Teresa åt vi lunch på Earth Café, ett hälsocafé med smoothie bowls. Vi bestämde oss sedan för att köra vidare till en annan strand, Playa Hermosa. Men tog oss mest en titt och återvände sedan tillbaka till Playa Santa Teresa.

En väldigt mysig utflykt!

Resor

Vi tog bussen från San José till Santa Teresa igår. En resa som innebar 5 timmar på en buss och 1 timme på en färja. Har blivit mycket resande de senaste två dagarna, det var så himla skönt att äntligen komma fram till Santa Teresa!

Imorse vaknade jag upp kl 6 till ljudet av sjungande fåglar. Gick ut på balkongen och möttes då även av ljudet av vågor och synen av klarblå himmel och palmer. Ifrågasätter alltid varför jag bor i Sverige när jag åker utomlands, man blir ju så himla lycklig av värme och sol!

Idag har vi bara tagit det lugnt. Vi tog en promenad på stranden imorse och sedan åt vi frukost på The Bakery!

Vi låg på stranden och solade fram till 16 ungefär, gick hem, duschade, tog en öl, sedan gick vi tillbaka för att kolla på solnedgången.
Blev friterad avokado tacos till middag, så gott!