Denna dagen blev inte som vi hade tänkt... Vet inte om jag uppdaterar imorgon detta tog hårt på oss... Hoppas ni förstår.

God kväll!
Som jag anade så hjälpte inte tabletterna utan min hals har blivit så mycket värre och går på antibiotika nu.. har legat hela dagen och mått skit, därav uppdateringen. Förlåt men mår inte speciellt bra, kan nästan inte ens prata för halsen är helt förstörd..
Lovar att uppdatera er imorgon om hur det går !
P&K

Idag så hyrde vi mopeder för att åka till en annan strand och det var verkligen så jag minns Thailand när jag bodde här för några år sedan. Vi åt en onyttig frukost innan vi åkte till stranden alltid lika gott!

Bästa mormor och morfar!!

När vi kom till stranden hyrde jag och mamma varsin paddleboard och njöt på havet, älskar!

Min lunch blev kyckling med nötter och ris, super gott!

Finisarna!

Jag har självklart gått och blivit sjuk... Har så otroligt ont i min hals så ska börja gå på medicin nu och hoppas jag slipper antibiotika.. Ska försöka sova nu och hoppas det lägger sig snart, kan nästan inte prata vilket man helst vill kunna göra. Annars har jag haft en helt underbar dag med sol, bad och god mat!

P&K

Har inte visat er mina nya naglar som jag gjorde innan jag åkte, hur fina? Är verkligen jätte nöjd, älskar ju långa naglar. Tycker det är så himla snyggt! Men dem blir snyggare när man får lite färg på kroppen.

Brukar ni göra era naglar?

P&K

Igår så gick vi upp super tidigt för att 07:00 åka till Koh Chang. Vi hyrde två mini bussar och det var en bilresa på ca 4-5 timmar, jag sov mestadels av bil resan som tur var.

Till vänster har ni färjan som vi tog för att komma till Koh Chang och till höger är det en staty som var vid piren innan vi hoppade på båten. Koh Chang är nämligen känd för att vara Elefant ön, Koh/Ko = Ö & Chang = Elefant på thailändska. Ön fick sitt namn eftersom kollar man på en karta ser ön ut som ett elefanthuvud därav namnet.

Vi valde rätt buss om man säger så, våran var fint inredd och hade massvis med plats. Den andra bussen sa alla var jätte trång och inte alls lika fin som den vi åkte. Gäller ju att välja rätt;)

Hotellet vi bor på heter Mac Resort som ligger på White Sand Beach, ett perfekt hotell eftersom det ligger precis på stranden.

Jag delar rum med mammas snart blivandes man dotter och vi fick det bästa rummet verkligen!

Toalett & våran lilla hall

Precis utanför våran dörr ser ni på höger bilden vilket är stranden som lyser upp. Vi har alltså rummet närmast stranden, kan det bli bättre?

Solnedgången var ju otroligt vacker

Utsikten från poolen!

Nu är det morgon här i Thailand och ska strax möta upp min mor vi ska nämligen gå och äta frukost någonstans på stranden. Sen har jag absolut inga planer alls ska bara ligga på stranden hela dagen och njuta av atmosfären här nere. Uppdatering kommer senare!

P&K

Klockan ringde tidigt eftersom vi alla skulle åka och kolla på tempel. Tycker det var så vackert att se alla färger, munkarna och hur fantastiskt gjorda dem är. Tog väldigt mycket bilder men vet av vana att det uppskattas att visa bilder.

Lilla jag & morfar <3

Kolla hur vackert mönster!!

Vi gick även och kollade på den stora liggandes buddan så häftigt att få sett!

Istället för taxi tillbaka till hotellet så tog vi en tuk tuk det tog sin lilla tid men herregud vad kul vi hade! Vi åkte i 3 stycken och tävlade mot varandra vem som kom först till hotellet. Riktigt roligt!

Vi fixade oss inför kvällen och tog senare en taxi till Khaosan Road. Vi åkte i rusningstrafik så vi fick vänta i 40 minuter på taxi och åka bil i ytligare 40 minuter till.

Ovan kan ni se lite bilder från gatan, det var kul att bara titta på allt sjukt som fanns där men ingenting som föll mig i smaken direkt. Sen åkte vi bara hem och sov, alla var helt slut!

Ska försöka bli bättre på att uppdatera härifrån!!

God kväll från Bangkok!
Efter en lång flygresa och massvis med väntan så är vi i Bangkok och tänkte dela med mig lite utav bilder som jag tog igår!

Kan meddela att det är varmt och härligt här iallafall;)

Här är lite bilder från flyget det var snö kaos när vi lämnade Göteborg. Så härligt att slippa all snö och kyla!

Jag och bästa mami!! <3

När vi hade landat och kom fram till hotellet vid ca 13:30 så gick vi upp snabbt till rummen och kollade hur vi bodde. Vi bor i en tvårumslägenhet vilket var super lyxigt! Stort och väldigt fräscht!

Sen var vi på ett shoppingcenter men köpte bara ett par skor annars var det ingenting att ha. Vi var jätte trötta efter flygresan så efter det åkte vi hem och la oss, somnade på en gång.

Idag har vi gjort spännande saker som kommer på bilder imorgon som jag berättar mer om i det inlägget.

Just nu sitter vi i en taxi och ska till en marknad så det ska bli spännande!! Sen hem tidigt och sova för imorgon 07:00 åker vi vidare till Koh Chang.

P&K

Ovan kan ni se appen "Ta körkort" en toppen app!

Fick en fråga häromdagen av Zara som jag tänkte svara på eftersom jag har allting färskt i huvudet. Tyckte det var en bra fråga eftersom det är relevant för många håller ju faktiskt på att ta sitt körkort just nu. Frågan jag fick var:

Hej! Först och främst grattis till körkortet, Håller på med mitt körkort just nu och skulle verkligen behöva lite tips angånende teorin och hur du pluggade in den? har liksom lite svårt att veta hur och vart jag ska börja, Så om du har några tips får du gärna dela med dig av dom. Kram!

Jag vill först och främst säga tack! Det finns ju böcker att köpa som jag verkligen rekommenderar, men min körskola hade lite speciellt. Personligen så har jag lite problem med att sätta mig och läsa en bok och förstå allt som står skrivet. Därför köpte jag ett paket som innehöll 6 teorilektioner där de gick genom varje kapitel och man gjorde tester på Elevcentralen innan varje lektion och efter så att man hängde med. Man fick även inloggning och tillgång till alla tester på Elevcentralen, även gratis syntest för 1500 kr. Detta hjälpte mig jättemycket att man fick diskutera och kunna få vissa saker förklarade på ett enklare sätt så att man förstår.

Självklart gjorde jag alla data tester på elevcentralen och tragglade in dessa, laddade även ner en app på min iphone som heter "Ta Körkort" den kostar 199kr men shit vad den hjälp mig mycket! Där kan man hitta filmer, quiz mot andra, prov, fakta om allt möjligt, även så att man kan lyssna på faktan vilket hjälpte mig mycket.

Gillar man Elevcentralen så rekommenderar jag att man gör Fas U först och läser kapitlet innan och gör frågorna samtidigt sen trycker du på "Starta delprov" och den delen gör du utan bok. Sen går man vidare till Fas ABCF och göra alla dem testerna.

Ett av mina största tips är att plugga lite varje dag och ha som mål att du ska lära dig någonting nytt varje gång. Är det någonting som du inte riktigt förstår så sök på Youtube finns jätte mycket bra förklaringar.

Lycka till med ditt körkort! Hoppas att du fick några tips som du kan ta hjälp utav!

Hej på er!
Just nu står jag på Landvetter och väntar på att få stiga på planet som ska ta oss till Helsinki där vi mellanlandar och byter flyg i Finland till Bangkok. Vi landar i Thailand på morgonen och då väntar en fullspäckad dag. Så nästa gång jag skriver är jag i Thailand !! Ha det bäst!

Mest lästa

Några födelsedags presenter

"Fick dessa 17 underbara rosa rosor utav min pojkvän, jättefina och höga var de verkligen! Fick även ett kort på oss två och en jättefin tex…"

Morning

"God morgon!! Idag ville jag inte gå upp ur min varma säng, men jag var verkligen tvungen haha. Satt precis och kollade på julkalendern och …"

Mina sociala medier

"Min instagram ska jag försöka bli bättre på att uppdatera men ni kan hitta min officiella som heter, evelinaelwer. Jag har även en som jag …"