Utmaning 30 dagar, dag2

Hej vänner då kör vi dag 2 av utmaningen och jag hoppas ni hänger med. Så glad jag blev att ni tyckte om idén och ville vara med.

Idag tänkte jag att magen skulle få jobba lite. Jag visar tre övningar som är lite olika jobbiga så hoppas att nån känns bra att göra. Var och en gör så många man klarar men jag har satt 30 rep på varje övning.
Var positiv och ha roligt för att skapa en vana tar sin tid.

Har försökt filma men det går ju bara att lägga in korta snuttar så övningarna görs väl lite fort men jag hoppas att ni förstår.

Sätt på nån medryckande musik och värm upp så kör vi sedan.

Situps med armlyft
Ligg på rygg, spänn magmusklerna och rulla upp, sträck upp armarna. Försök att få allt i en enda rörelse. Rulla ner och håll emot i magen.

Situps med hopdrag
Ligg på rygg, dra upp benen och korsa dom. Spänn magmusklerna och rulla upp samtidigt som du drar benen mot dig till en boll. Håll emot i magen på vägen tillbaka.

Situps med armar
Ligg på rygg med armarna ovanför huvudet. Spänn magmusklerna och låt dom dra dig upp en liten bit där armarna följer med. Håll blicken uppåt och håll emot på vägen ner,

Nouw.com/evaeliasson

Gillar