Utmaning 30 dagar 💪

Då kära läsare är det dax för den första övningen på denna utmaning som jag hoppas ni hänger med på. Jag kommer att varje dag den här veckan lägga ut en övning som alla kan hänga med på. Kommer att visa både lättare och mer utmanande på varje övning och vi försöker köra 30 rep på varje övning. Du behöver inte köra alla 30 på en gång utan kan dela upp det över dagen. Om det känns alldeles för tungt med 30 så kör så många du orkar, blir det 10 så är det jättebra. Tanken är ju att vi ska ha skoj och skapa nya vanor så kör 10 för nästa vecka klarar du säkert flera. Vore kul om ni ger en tumme upp och skriver hur det gått så vi kan peppa varandra.

Vill poängtera att jag är en ren amatör inom träning men som gärna vill inspirera andra till träning.

Nu kör vi 😊

Måndag - Utfallssteg
Vi kommer att göra utfall bakåt då det är lite skonsammare mot knäna då du har kvar det främre benet hela tiden och är oxå lite lättare när det gäller balansen. Här tränar vi Lårmuskeln, sätesmuskeln och lårets baksida.
Stå höftbredd isär med fötterna även när du kliver ut i ditt första utfallssteg så skonar du knäna. Försök att inte luta dig framåt utan skjut fram höften och försök hålla ryggen rak samtidigt som du spänner musklerna i rumpan för att hålla kvar positionen. Blicken framåt hela tiden.

Vanligt utfallssteg
Stå i position, händerna i sidan eller efter sidorna, blicken framåt. Ta ett steg bakåt och sjunk ner till 90 grader i båda knäna. Tryck dig tillbaka upp.

Utmaning
När du gör ditt utfallssteg så för armarna rakt upp.

Gör alla rörelser lugnt och hitta balansen.

Kul om du nu hänger på och lycka till 🤗

Nouw.com/evaeliasson

Gillar

Kommentarer

Enitalienareisverige
Enitalienareisverige,
Det är en jätte bra idé och jag kommer att följa dig ❤
nouw.com/enitalienareisverige
Evaeliasson
Evaeliasson,
Ingajohansson
Ingajohansson,
Jag också, gillar inte denna övning med mitt onda knä., men hänger på ändå
nouw.com/ingajohansson
Evaeliasson
Evaeliasson,

Kul men ta det lugnt och gå ej för djupt utan fokusera på att hålla knät rakt så det inte vrids när du går ner 🤗

nouw.com/evaeliasson
StenhagenBettan
StenhagenBettan,
Jag är på ikväll
nouw.com/stenhagenbettan
Evaeliasson
Evaeliasson,
BorderlineGirl
BorderlineGirl,

Ååh vad kul, tyvärr kan jag inte göra den här övningen då mitt knä hoppar ur led då 😔

nouw.com/borderlinegirl
Evaeliasson
Evaeliasson,

Nej vad tråkigt 😔 Kan du inte göra knäböj heller 🤔

nouw.com/evaeliasson
BorderlineGirl
BorderlineGirl,

Jodå de kan jag iallafall men inte utfallssteg 😔

nouw.com/borderlinegirl
Evaeliasson
Evaeliasson,

Då kan du köra det istället, ett tips är att göra knäböj och sedan explosivt gå upp på tå och spänna rumpan 😉

nouw.com/evaeliasson
BorderlineGirl
BorderlineGirl,

Taack för tipset 😍

nouw.com/borderlinegirl
KatrinMarlene
KatrinMarlene,

Jag gillar utmaningen! Jag är med! 👊🏻👍🏻😁❤️

nouw.com/katrinmarlene
Evaeliasson
Evaeliasson,

Jätte kul att du hänger på 👏❤️

nouw.com/evaeliasson
christelovergaard
christelovergaard,

Jag provar imorgon, orkar inte ikväll, det blir kul haha

nouw.com/christelovergaard
Evaeliasson
Evaeliasson,

Helt okej, det ska vara kul och inget måste så jätte skoj när du hänger på ❤️

nouw.com/evaeliasson
Beccassida
Beccassida,
Ditten_datten
Ditten_datten,

Ser ju fint ut ...jag får nöja mej att se på min onda höft gillar inte sånt och kommer inte heller att kunna hålla balansen

nouw.com/ditten_datten
Passionbagareokock
Passionbagareokock,

Ska försöka hänga på så gott jag kan, iallafall dom lättaste övningarna och gör så många som knäna går med på 🙏 hinner nog med några rep före kvällspasset, men har tyvärr ingen träningsmadrass. Går det bra med en kudde under knäna?

nouw.com/passionbagareokock
Evaeliasson
Evaeliasson,

👏👏 Vad glad jag blir att du hänger på. Man måste börja försiktigt för att sakta bygga vidare så kör så många rep som känns okej. Du kan stå på en matta för du behöver inte gå ner i golvet med knät. Om du ändå känner att du måste det så ta en kudde huvudsaken du står säkert och inte halkar, kram ❤️

nouw.com/evaeliasson
Passionbagareokock
Passionbagareokock,

Vill du lägga upp en bild på hur du menar? Jag tror att jag förstår 😉 men bara för att förtydliga. Gjorde 2 st 6 rep efter promenaden, när jag var lite uppvärmd i kroppen. 6 rep×2 är bättre än 0, tyvärr så tyckte inte knäna alls om detta. Kramar ❤

nouw.com/passionbagareokock
Evaeliasson
Evaeliasson,

Då tycker jag du ska försöka göra lite lätta knäböj istället. Börja med att ha en stol bakom dig som du sätter dig på och sedan reser dig från, spänn rumpan när du kommer upp. Om det känns okej så ta bort stolen och gå ner i knäböj, spänn rumpan när du kommer upp. När du blir starkare kan du gå ner i knäböj och sedan explosivt gå upp på tå och spänna rumpan.

nouw.com/evaeliasson
Passionbagareokock
Passionbagareokock,

Tack vännen ❤❤❤

nouw.com/passionbagareokock