Övning för onda knän

Då jag förstått att vi är flera med onda knän och höfter så tänkte jag lägga in lite olika övningar som jag brukar göra.

Vi börjar lite försiktigt med ett lätt knäböj. Stå framför en stol och lägg en kudde eller flera beroende på hur djupt du vill gå ner i knäböj. Stå rak i ryggen och spänn magen, sätt dig nu sakta ner och kom upp igen. Gör detta 10-15 gånger.

Lägg sedan kudden på golvet framför stolen, och ställ dig på den. Om du inte vill gå ner så djupt så lägg kuddar även på stolen. Rak i ryggen, spänn magen och sätt dig sakta och res dig upp. Ju fluffigare kudde du har på golvet ju ostadigare är det när du reser dig men du har alltid stolen bakom dig som säkerhet. 10-15 rep.

Gör detta 2-3 gånger i veckan. Fler övningar kommer men tänkt på att det tar tid att bygga upp dessa små muskler.

Nouw.com/evaeliasson

Gillar

Kommentarer

MariasVardag
MariasVardag,

Dessa är ju perfekta för mitt skadade knä, kommer testas 👍🏼 Tack

nouw.com/mariasvardag
Passionbagareokock
Passionbagareokock,

Men hallo, en YouTube kanal nästa 🤗 vilken bra film och övning. Den här ska jag prova 🙏❤ tack vännen

nouw.com/passionbagareokock
StenhagenBettan
StenhagenBettan,

En riktigt bra rörelse för ömma och smärtande knä

nouw.com/stenhagenbettan
Ingajohansson
Ingajohansson,
Så duktig du är, instämmer med en You Tube kanal nästa
nouw.com/ingajohansson
himlajord
himlajord,

Ser skönt ut👍🌻

nouw.com/himlajord
KatrinMarlene
KatrinMarlene,

Toppen! Den här övningen behöver jag! 👌🏻🙏🏻😁🥰

nouw.com/katrinmarlene