Två träningspass

Hej fina ni!

Jag har verkligen fått njuta av en fin och avkopplande helg. Sovmorgnarna har varit guld och vi har gått långa promenader i den friska luften. Har inte heller haft några direkta måsten vilket har varit jätte skönt. Träningsmässigt har det också gått fint och det blev ett funktionellt pass på fredagen och ett styrkepass med fokus på ben och mage igår. I det här inlägget tänkte jag dela med mig av båda passen och de såg ut så här:


Fredagens funktionella pass:

- Goblet squat, 4 set med 12 reps

- Enhands kettlebellsving, 3 set med 10 reps (per arm)

- Thruster, 3 set med 10 reps

- Kettlebell snatch, 3 set med 10 reps (per arm)

- Z-press, 4 set med 8 reps (per arm)


Lördagens ben- & magpass:

- Bencurl med pilatesboll, 3 set med 10 reps

- Supersets av: Sumo marklyft med kettlebell, 3 set med 14 reps & Sidebends, 3 set med 10 reps

- Bulgarian split squat, 4 set med 8 reps (per ben)

- Marklyft, 4 set med ökning av vikterna för varje set (reps: 8+6+2+2)

- Hängande benlyft, 3 set med 10 reps

- Frontböj, 3 set med 8 reps



Idag har jag inte desto märkvärdigare planer än att greja lite här hemma både inne och ute. Ev. blir det löpning på kvällen.

Hoppas ni har haft en fin helg!


-M

Gillar

Kommentarer

IP: 173.208.191.82