Vecka fem

Vecka fem har gått som tåget! Nu känns det verkligen som att veckorna rullar på utan större problem vilket jag verkligen är tacksam för. Självklart finns saknaden till familjen konstant där men jag har börjat njuta mer av att faktiskt vara här i nuet. Detta är ändå en möjlighet jag aldrig kommer få i livet igen, ingen stress, mycket fritid och dessutom i ett varmt land med en minut till stranden.

Veckan började med yogaklass i Collins Park. Det var spännande att vara med på men ingenting jag känner att jag behöver göra om haha. Jag får nog träna upp min smidighet på egen hand först innan jag är med på yoga igen, det var fruktansvärt obekväma ställningar. Förutom att vara med på yoga har jag även besökt Little Havana i veckan. Vi åkte dit med Uber på kvällen så det var mörkt när vi strosade runt där vilket var mysigt. Dock inget speciellt men kul att ha fått se det i alla fall, man får absolut en känsla av Kuba när man är där. (Inte ens varit på Kuba men så jag kan tänka mig att det är där haha). Veckan fortsatte och jag har skrivit brev till mormor & morfar, farmor, mamma & pappa och Oskar & Moa. De skickades iväg i fredags så jag hoppas att det inte tar allt för lång tid innan de kommer fram till Sverige! Hoppas också att jag fått rätt på frimärke och adresser eftersom det är annorlunda att skicka från USA. Skolan har faktiskt bjudit på bra mat i veckan, en dag fick vi grillad lax vilket är en av mina storfavoriter så jag har varit nöjd.

I lördags gick bussen mot Key West kl 6:30 och efter ett stopp på vägen var vi framme runt kl 11. När vi kom fram gick vi till andra sidan av där vi hade blivit avsläppta med bussen för att kunna se USAs sydligaste punkt. Efter några foton där tog vi oss till en strand som heter Higgs Beach för att käka lunch och lägga oss där ett tag. Jag åt soup du jour vilket var en fisksoppa på en restaurang där som heter ”SALUTE! On the beach” vilket var otroligt gott! Sedan gick vi även och tittade på Ernest Hemingways hus vilket var intressant att se. En sak jag inte visste om Key West var att det går fria tuppar överallt. De bryr sig verkligen inte om människorna utan går runt som de vill utan att vara i vägen. Jag vet inte om det alltid är så men när vi var på Key West på lördagen så var där en jättemysig marknad med framförallt mat men även väskor och smycken och så vidare. Bussen åkte hem kl 5:30 och vi var framme på skolan kl 9:30. Efter det duschade jag då det var riktigt svettigt att gå runt på Key West så det behövdes verkligen. Hade inte ätit någonting sedan soppan kl 13 så beställde Acai Bowl med UberEats. Jättegott!!

Under veckan har jag även hunnit med en runda till Dolphine mall! Det var riktigt trevligt och många fina butiker. Rekommenderar starkt att ta er dit om ni är i Miami! Jag köpte dock bara två hårband och en jättefin väska från Forever 21.