Haft en hektiskt vecka med inlämnande och presentation av mitt PM, sen har vi fått ut ett gruppPM som tagit upp större delen av mina dagar. Lyckats få in lite jobb och träning trots allt så det känns bra!

Hur som hade var jag riktigt utvilad för denna vecka efter förra helgen. Jag och Henke åkte ner till landet på fredagen och spenderade tid där med mina föräldrar. På lördagen åkte vi på lite äventyr. Vi hoppades på att hitta bra vind för kite, men vi nöjde oss om vi hittade vatten som inte fryst så Henke kunde testa sina nya våtdräktstillbehör. Till slut hittade vi det, och fint fikaställe! ❄️ xx

I lördags åkte vi på lite utflykt för en heldag i backen! Väldigt fin och mysig dag. Har verkligen saknat att åka skidor! Hoppas komma upp till Åre eller åtminstone Romme denna säsong för en aning bättre backar än i kisa..

Nu har en ny skolvecka startat och jag har deadline på fredagmorgon. Eftersom torsdag består av Juroday plus sittning på kvällen behöver det blir klart redan imorgon. Det ska nog gå vägen! Ikväll vankas ett event på Grand Thornton. Exciting! Xx

​Trots att det är skönt att vara tillbaka, kan jag inte annat än att sakna värmen. Och stranden. Och att kunna gå runt i baddräkt. Utan skor. Ja, att gå barfota saknar jag nog ändå mest. Tänk, två inlägg på en dag? insane

MEN! imorgon ska jag åka skidor, det är ju alltid något! Lets hit the slopes!! Xx

​Det har varit ett långt glapp här nu och jag har väl egentligen ingen förklaring! Hur som helst är jag nu hemma i Sverige, tillbaka på jobb och med en uppgift i företagsbeskattning med snar deadline. Men hur skönt som helst att vara hemma! Började dagen 06.20 med att cykla till gymmet och mina bodystep och bodybalance-pass i snöstorm. Cyklade hem och försökte få liv i henrik (meningslöst) och tog en långfrukost. Resten av dagen ägnas helt åt plugg, och att leta fram lite saker i källaren. Får se vad kvällen erbjuder, skönt att inte ha några planer kan jag tycka!

Har börjat redigera mer bilder från australien och så det kommer nog upp lite throwbacks emellanåt. Det får ni stå ut med! Nu ska jg tillbaka till skatterätten! Xx

Måste bara ännu en gång slå ett slag för Grounds Of Alexandria! Om ni ska besöka Sydney, åk hit!

Efter ytterligare semester in Adelaide flög vi i fredags tillbaka till Sydney. Denna helgen blev de mycket fix och packing eftersom Henrik flög tillbaka ill Sverige igår. Dagen efter nyår, så spm ni förstår blev även nyår relativt lugnt!
Vi hade en finare middag kvällen innan o väl på nyår åt vi god frukost och hängde i bondi på dagen. På kvällen åkte vi in till darling Harbour där vi strosade i den härliga stämningen och sen såg vi de fantastiska fyrverkerierna. Väldigt mysigt, skönt och avslappnat nyår, precis som vi gillar! Xx

God jul allesammans!
Här har vi lite dåligt med snö och dåligt med folk som ens firar den 24e, så vi började dagen med frukost i Henley följt av beach häng och footie.

Efter lunch tog vi en längre promenad och nu har vi precis kommit hem från middag inne i Adelaide!

Imorgon blir det desto mer julfirande! Xx

Så tacksam för att han här över tog beslutet att flyga ner till mig i Sydney i augusti för att spendera fyra hela månader i Australien. Trots egna studier hemma i Sverige dessutom. Ser upp till honom och inspireras så mycket till att bara leva ett liv man trivs med och inte ta saker och ting för allvarligt. För en perfektionist som mig, som tackar ja till alla uppgifter och vill utföra dem till perfektion, underlättar en sån inställning extremt mycket. Så mycket mer glädje i alla små saker i livet om man inte behöver känna ångest över dem. Det är en lång resa att bli av med all ångest, men tackar honom för dit jag kommit idag. Älskar dig till månen och tillbaka. Xx

Vi har WiFi! Adelaide har varit förknippat med bloggtorka eftersom vi inte har wifi och dåligt med data. Men nu har vi funnit wifi, så en del inlägg kan ni förvänta er av vår sista vecka här i adelaide.

Så vad är nytt? Inte mycket. Vi har mest hängt på stranden, promenerat o tränat lite. På dåliga dagar har vi strosat i staden och shoppat lite! O helt plötsligt är det julafton imorgon. Blir alltid lite extra hemlängtan vid jul, men vi har de väldigt bra här och ska fira jul med Henriks familjevänner. De firar dock den 25e så vad som händer imorgon är faktiskt rätt oklart. Hur som helst ska vi på frukost vid 8 i Henley vilket är en bra start hursom! Xx

Vår första stopp efter att vi lämnat Sydney var alltså Melbourne, och närmare bestämt Mount Eliza. Där bor ett par familjevänner till oss och vi fick bo i deras härliga hus ett par nätter. Så snällt att erbjuda mat och husrum, riktigt kul att få träffa familjen igen, 4 år sedan jag hälsade på dem sist! Det var väldigt mysigt att bara få ta det lugnt ett par dagar helt utan planer. Vi fick låna dotterns bil, så vi kunde ta oss runt en del. Ovan ser ni bilder från en utflykt till Mount Martha! Vi hade inte superbra väder så det blev mest små utflykter. Omgivningen där är väldigt fin så vi klagar inte!

Efter det följde två nätter hos vår kompis George som bodde mitt i melbourne, de mesta bilderna tog vi tyvärr med vår nyinköpta gamla polaroid.. Men ska se om jag kan skrapa fram ett par kul bilder från fina Melbourne!