25 års firande i Göteborg

Hej hjärtan!

I fredag fyllde min sambo 25 år och HÄR få ni följa vår resa när vi var i Göteborg!

Fredagen

I fredags åkte jag till skolan för en kort föreläsning, sedan vidare hem och lämnade Dino hos hundvakten. Därefter tog vi tåget till Göteborg. När vi kom fram till Göteborg kikade vi i affärer på nordstan. Efter lite kikande så tog vi oss en promenad till hotellet, denna gången bodde vi på Gothia Tower som jag verkligen ÄLSKAR detta hotellet. Vi har bott där många gånger så jag kan verkligen varmt rekommendera er detta hotellet som ni förstår. (Kan tillägga att det även ligger mitt emot Liseberg). För hur fint är inte detta hotellet? Titta bara HÄR!!

När vi var på Nordstan gick vi in på hemköp, där hade de sushi som de tillagade direkt där. Alltså jag ÄLSKAR stora städer alla dessa möjlighetsval som finns! Vi köpte naturligtvis helt färsk sushi med oss och de var inte alls dyrt heller. Jag har ätit sushi en gång förut och då var jag inte så förtjust i det. MEN denna gången jag älskar det så sjukt gott! Vi gick sedan vidare till systembolaget för att köpa en flaska vin med oss till hotellet.

Vi gick senare ut på kvällen för att äta på restaurang i närheten av hotellet. Det var ett super mysig och de hade sjukt goa pizzor.

Lördag

Hur härligt är det inte att vakna upp på ett hotell och ha vetskapen att frukosten är fixad. Detta hotellet har verkligen ALLT, vi älskar deras frukost SÅ sjukt gott! Det har verkligen allt från smörgås till yoghurt och till pannkakor, bacon du hör allting har de.

Efter frukosten gick vi till Universeum som ligger tvärt över gatan från hotellet. För er som inte känner till om det och undrar vad gör man där. Så är det djur att titta på som fiskar, ormar och till och med apor. Man kan vandra i en regnskog och det luktade så himla gott. Jag och G har inte varit där förut, vi tyckte de var lite mysigt att gå och titta. Jag var till och med inne där ormarna var jag som är livrädd för de men det gäller att utmana sig ibland.

Efter en tur där tog vi och kikade lite i affärer och gick på en ännu restaurang, maten där var helt gudomlig!

Vi hade en riktig mysig tur i Göteborg och sambon var helt nöjd med sitt firande. Det var även välbehövlig då vi inte har gjort så mycket på den senaste tiden.

Lillymihlte
Lillymihlte,
Åh men fy tusan vad fantastiskt, inte alls avundsjuk här hemma! Ni var så värda allt det här vännen, all kärlek till er finisar! <3 Kramar
nouw.com/lillymihlte
Emmamehrali,
Haha, det var helt underbart!! TACK fina du det var verkligen så behövligt! KRAM <3
amandalarssons
amandalarssons,
Men åh så mysigt! 😍
nouw.com/amandalarssons
Det var riktig mysigt!! <3
janielindahl
janielindahl,
Herregud, drömhelgen ju 😍 Gothia towers verkar ju vara helt magiskt att övernatta på! Det var ni bannemig värda 💕
nouw.com/janielindahl
Emmamehrali,
ÅH tack finaste du!! Du måste någon gång bo på det hotellet det är verkligen paradiset kan jag lova! <3
SofiaLissmyr
SofiaLissmyr,
Men alltså gud så underbart 😊 <3
nouw.com/sofialissmyr
Det vara rena paradiset man måste unna sig ibland KRAM <3
Matildaberlin
Matildaberlin,
Men alltså WOW vad fantastiskt!! Ni är ju verkligen bara så himla fina tillsammans!! <3
nouw.com/matildaberlin
ÅH TACK finaste Matilda!! <3
Jenniesh
Jenniesh,
Shiet vilken mysig helg här i Göteborg 😍😍 vad är den goa maten ifrån jag har letat?
nouw.com/jenniesh
Emmamehrali,
De sista bilderna på maten är gatan upp på nordstan tror den heter Tarek någonting. Testa sök på periskisk restruang och se om den ligger i nordstan. Hoppas du hittar den annars får du höra av dig igen KRAM <3