Min helg i Norge

Hej älsklingar!

Hade en körlektion idag 07;30 som jag precis kom hem ifrån och nu ska jag snart äta frukost innan jag ska göra mig i ordning för att sen röra mig mot Västerås för att klippa mig. Jag tog en paus från bloggen lördag och söndag och under den tiden har jag hunnit vara i Norge som jag tänkte att ni skulle få höra om nu!

I lördags ringde alarmet 07;00 och jag blev hämtad 20 i 8, vi åkte då motorcykel till Oslo och det var en hemsk resa dit, det regnade mer eller mindre hela resan dit så på slutet var jag så blöt att jag satt och skakade. Vädret blev bättre när vi kom över gränsen så man fick tina upp lite. Väl framme i Oslo checkade vi in på hotellet, gjorde oss i ordning och gav oss sen ut för att hitta ett ställe som visade Sverigematchen. Vi kollade bara första halvleken innan jag blev så uttråkad att jag ville gå så det gjorde vi.

Vi tog då en promenad till Aker brygge för att äta middag. Aker brygge är en hamn med många restauranger vilket var riktigt fint, verkligen ett måste om man ska åka till Oslo. Jag åt hummer och färska räkor vilket var riktigt gott!

Sen tog vi en promenad runt i Oslo innan vi gick tillbaka till hotellet. Det blev en ganska tidig kväll men det var väldigt skönt. På söndagen åt vi frukost vid 08 innan vi tog motorcykeln för att åka runt i Norge några timmar innan vi sen började åka hem. På hemresan var de fint väder och riktigt härligt härligt att åka i. Resan var inte så lång men det var riktigt härligt att få komma iväg ett tag.