Hejhallå!

Idag har vi haft en dag på stranden!
Vi hade planer på att åka till Koh Poda, en liten paradisÖ tydligen! Men.. så blev det inte så vi åkte till Railay beach istället, så fint ställe!!

Vi bor på ett litet boutique hotell här i Krabi som är så fint! La Anda heter det, tips om ni någonsin är i Krabi!

Sjukt härligt! Men lite synd att allt i Thailand är så himla fullt av turister! Men det är väl klart att det är så på såhär fina ställen, vi är ju trotsallt också turister där ;)

Nikolas på stranden! Fin!

Vi <3

Nu ska vi ut och äta middag!!

• Resor

Hej & Godmorgon!

Vi sitter nu på ett café och har haft hittils den värsta natten någonsin... Det var så smutsigt i vårt rum och så varmt, på det fanns ingen aircon utan endast en liten liten fläkt som var så sjukt dammig..
Boka med andra ord INTE Starlanta om ni kommer till Koh Lanta, bilder på hemsidorna kan, som alla nog veta, lura :/ & i vissa fall mycket!

Så inatt när varken jag eller Nikolas kunde sova så bestämde vi oss för att boka nytt boende och åka vidare till Krabi! Vi skulle ha stannat här en natt till men det var så sjuuukt smutsigt osv så vi kände att vi drar vidare!
Vi åker buss dit och det tar bara två timmar ungefär!

Vi har också ätit en mysig frukost, liten men mysig! En smoothie för mig & en toast, en is latte & en toast för Nikolas :)

22.40 är klockan här i Thailand nu när jag börjar skriva!

Vi har åkt båt hela dagen, det skulle endast ta tre timmar men självklart var det förseningar..
Satt iallafall och underhöll mig med att lyssna på podcast, P3 Dokumentär, så jäkla intressant att lyssna på. Tittar nästan också bara på dokumentärer när jag kollar ”film” eller på datorn.

Båda bilderna nedan från båten

Iallafall så hade vi en lugn kväll igår, promenerade runt, planerade vart vi skulle åka osv.
Nu har vi en plan och det känns grymt, såhär ser det iallafall ut:

Vi startade ju från Phuket
sedan tog vi oss vidare till Koh Lanta, där vi är just nu.
Sedan är planen såhär:
Krabi
Koh Samui
Koh Phangang
Koh Tao
Hua Hin
(kanske kanske kanske)
& avsluta i Bangkok eftersom att det är därifrån jag flyger hem & Nikolas flyger vidare!

Om det kanske är någon som läser detta & har några tips eller själv rest runt på Thailands öar så kom gärna med tips eller så ;) Kan alltid behövas när man gör något för första gången!!

Mina favoriter tagna från idag, så kul att ha så mycket att fotografera runt omkring sig hela tiden! Älskar det!

Hej!!!!

Nu har vi spenderat några dagar här i Phuket, Kata beach och vi är absolut redo att åka vidare :)
Vi har hyrde en moped för två dagar och tur var det! Annars hade vi inte fått se mycket ;) Hade bestämt mig innan att inte hyra moped då det kan gå väldigt illa, men Nikolas är väldigt van på mopeder så det kändes ändå nödvändigt för att kunna ta oss runt så billigt som möjligt!

Igår var det iallafall alla hjärtans dag och vi besökte Big Buddah!
Vi åt även lunch med en fantastisk utsikt!

Jag har även testat kokosnöt (?) för första gången någonsin. Måste ändå säga att jag trodde att det skulle smaka bättre, det smakade inte dåligt men det hade nästan en rutten smak.

På kvällen igår på alla hjärtans dag åt vi middag på ett roligt ställe. Där fanns live musik, personal som körde lekar med gästerna osv, kanske inte just precis vad jag & Nikolas föredrar när vi äter middag men det var underhållande att se iallafall, haha!

Nu ska vi fixa våra väskor, tvätta och sedan får vi se var dagen tar oss!

Jag är HELT slut.
Jag sa innan jag skulle flyga att jag skulle vara hur pigg som helst, eftersom jag oftast inte har några problem med det, men denna resa, från start tills vi anlände till vårt rum i Phuket, har varit ”påfrestande” om man skulle kunna säga så.

Började min 10 timmars flygning, vilket i sig är utmattande men jag är också lite lite flygrädd och minsta lilla grej kan få mig att övertänka när jag väl sitter på planet, antar att jag inte är själv med att tänka så?
Så när jag väl var framme var jag sjukt trött eftersom jag inte hade lyckats sova någonting.

MEN då var det äntligen dags att få träffa Nikolas igen så jag var ändå sjukt nervös och förväntasfull (även om vi har varit med varandra varenda dag innan dessa månader vi var ifrån varandra;)

Iallafall mötte han mig på flygplatsen och sedan åkte vi vidare till hans hotellrum han hade bokat då han var en dag tidigare än mig i Bangkok. Väl där fick jag duscha och byta om & sedan gick vi för att äta.

Måste ändå säga hur sjukt det är att träffa någon man är så nära med, efter så lång tid. Vi har pratat typ varenda dag, men jag blev så chockad när vi ändå träffades, det var nästan som att jag inte vad beredd på att se hela honom, då jag bara sett honom via en telefon! Men det var en sån sjuk känsla iallafall, världens bästa känsla också för den delen!

Nikolas <3

Sedan flög vi vidare mot phuket och det var en superkort flygning så det var ändå helt ok!

När vi kom fram i Phuket så fick vi vänta i evigheter på vårt bagage. Vi stod och väntade vid ”rätt” bagage band eftersom det stod att vårt flygs väskor skulle vara vid det bandet, MEN rent spontant vänder jag mig om till andra bandet som hade andra flygningars väskor på sig, och ser att DÄR åker min väska omkring och det gjorde även Nikolas också. Tillslut fick vi alltså väskorna, som tur var:)

Taxi till Kata beach där vi ska bo några dagar var nästa moment, och det gick bra att få tag på taxin MEN jag har aldrig åkt med en så sketchy taxichaufför i hela mitt liv, eller kanske bara jag som överdriver? Det kanske alltid är så.

Iallafall skulle han ta bilder på oss och skicka till någon på sin telefon, sedan så skulle han stanna för att ta rökpauser och han verkade på det så sjukt nervös över någonting..? Och han körde åt fel håll först och gud vet vad han höll på med. Men vi kom fram efter en lång körning.

Sedan var vi framme på rummet och gud vad trötta vi var. Vi sov till ungefär 11.30 thaitid, alltså ungefär 03.00 svensk tid. Är inne i dom svenska tiderna såklart fortfarande så är fortfarande väldigt trött men vi måste göra något av dagen så vi ska ut och äta och upptäcka lite nu!

Men, är så glad att jag är här och att jag äntligen äntligen är med Nikolas. Jag är så glad att vi har klarat av dessa månader ifrån varandra, eftersom det är sååå jäkla påfrestande att vara ifrån någon man HELST av allt bara vill ha hos sig. Vi klarade det och nu är vi här! Woho!

ÄNTLIGEN PÅVÄG!
Sitter just nu och läser Alex Schulmans bok Glöm mig.

Åkte tidigt till Arlanda.. så har mycket tid på mig nu, men hellre tidig än sen, speciellt när det kommer till att passa flyg ;)

Maria kom förbi imorse också innan jag åkte till Arlanda! :)

I bilen PÅVÄG!!

Är så otroligt taggad för denna resa!
Åker först till Bangkok och möter Nikolas & sedan åker vi tillsammans till Phuket några timmar efter, sedan får vi se vart vi tar oss!

Känns som jag har väntat i evigheter på denna resa & känns speciellt som det var en evighet sen jag träffade Nikolas!
Men nu äntligen! :D

Hejhejhej

Inte varit här på ett tag. Försöker vänta ut med att skriva tills jag åker till Thailand (TVÅ DAGAR KVAR) då det finns mer kul att skriva om då.

Idag har jag träffat farmor och farfar under dagen. Vi åkte till en affär i Sollentuna där de har renkött och massor med fina grejer i samisk anda, om man kan säga så! :)

Vi åt sedan lunch på Melanders i Täby centrum. Sjukt goda pokébowls har dom där, TIPSTIPS.

Ikväll ska jag till mormor och äta middag. Mysigtmysigt. Det har blivit många mor och farföräldrar dagar på senaste, det är viktigt att ha sådana. :)

Farmor och farfar!

Hejsanhejsan.

Idag har varit både en upp och ner dag. Gick upp vid 8.30, skickade iväg en kofta, åkte sedan vidare till gymmet för att träna. Vaknade med andra ord upp med mycket motivation för dagen!

Hade ändå ett väldigt bra träningspass. Har haft det lite upp och ner med träningsmotivationen och veta hur och vad jag ska träna på sistone. Har helt lagt av med kondition och kör nästan bara styrka, men har ändå inte på sista tiden fått till ett riktigt bra upplägg liksom.

Iallafall åkte jag hem efter gymmet och kände att jag skulle göra något av dagen men...slutade upp i soffan framför Tv:n tills jag åkte och mötte min systrer.

Tog en fin bild från balkongen, iallafall något!

Ikväll åt vi halloumiburgare med sötpotatis och just nu sitter vi och kollar dokumentärer, nästan det enda jag kollar på när jag väljer själv.

Hejhejhej

Har haft en lugn dag idag. Varit hemma med Roffe & sedan tränat.

Har även skickat iväg det som blev sålt på Tradera. Det gick tillslut väldigt bra måste jag ändå säga! TUR och kul för mig ;)

Åt även paneng red curry till middag! Vääääldigt gott!

Roffe fick slippa sin ”strut” ett tag också. Så jobbigt för honom att ha den då han blir så klumpig.. krockar in och fastnar i allting :(

Varit ute och fotograferat mycket under de senaste dagarna/veckorna. Beställde för ett tag sedan hem en 50 mm lins till kameran som endast kostade 400 kr, en kopia var det såklart men den fungerar alldeles utmärkt. Beställde den från Wish och ''märket'' heter Yongnuo. Tipstips om man inte har möjlighet att spendera allt för mycket.

Sedan har jag varit hos mormor på middag för några dagar sen. Mormor berättade nästan hela sin livshistoria och det tycker jag är så sjukt roligt och intressant att höra. Tog även lite porträtt bilder, det tycker jag nästan är absolut roligast att göra.

Har varit på promenader med Rolf och Ullis och fotograferat ännu mer. Verkligen så kul att göra det nu när vädret är fint och allting är vitt.

Detta är foton från idag. Massor med annat har hänt såklart bortsett från detta här. Men detta har jag bilder ifrån iallafall!

Nu är det snart bara två veckor (19 dagar) kvar tills jag lämnar för Thailand. LÄNGTAR SÅ MYCKET, efter värme och Nikolas <3 Känns så jäkla overkligt att man äntligen ska få träffa varandra efter så lång tid, eller så lång tid är det egentligen inte men det känns som det, hehe ;)

Här satt jag & åt min frukost imorse, väldigt mysigt :)

Tills det var dags att stressa iväg till vaccination inför Thailand, hade helt glömt bort det.

Hej Hallå!

Kom hem sent igår efter jobbet och kunde sedan inte alls somna. Vaknade ändå tidigt idag, skönt tycker jag då jag har lite saker att fixa.

Vädret förresten (!!!), rätt mysigt måste jag säga, bättre än regn och slask. Trodde att jag skulle vakna upp till detta väder igår, men eftersom det inte var någon snö alls då trodde jag att det omtalade snöovädret inte skulle komma, men fel hade jag :)

Från mitt fönster imorse :)

Skulle även signa upp på Tradera idag, har aldrig gjort det tidigare, men när jag väl skriver mina uppgifter så är mitt personnummer redan använt, tänker väl att någon kanske råkat skriva fel siffror eller så, kanske är lätt hänt. Ringer iallafall kundtjänst för att se om dom kan återställa det eller så, och tydligen har någon försökt använda sig av mina uppgifter för att försöka skapa ett konto, men att det vid bank-ID inte hade gått. Skumt (?!). Kanske har hänt flera? Men kundtjänst fixade det så det fixade sig tillslut! :)

Jag har iallafall massor med kläder som aldrig används och tänkte då att jag kunde försöka sälja lite, och sedan ge till myrorna eller annat om jag inte skulle ha någon försäljning på Tradera ;) Det återstår att se helt enkelt :)

Nu ska jag bege mig ut i snön och försöka gräva fram bilen, lär ta ett tag! ;) Sedan vidare mot farmor för lunch och sedan hämta Roffe.

Hejsan, hejsan!

Vaknade för en stund sen och nu har jag precis ätit frukost.

Avokado macka och smoothie, samma varje dag NÄSTAN :)

Idag jobbar jag sent, så har förmiddagen ledig!
Idag är det också bara 26 dagar (!!!!) kvar till Thailand, det enda jag tänker på just nu är den resan. Att snart få åka iväg till värmen, fotografera, bada, sola och framförallt träffa Nikolas, snart två månader sen!

Ganska sjukt hur tiden går så fort ändå!
Känns som det bara var veckor sen jag var trött på värmen från Cypern och skulle göra allt för att få regn och kyla. Nu saknar jag både värme och Cypern ;)

Idag är det Måndag 15 Januari och jag tänkte då komma igång med att blogga.

Eftersom jag har en Thailand resa framför mig tänkte jag att det kunde vara kul för bland annat familj och kanske då vänner att följa den resan här! Men tänkte också skriva lite allmänt, om vardag och så. Det får bli som det blir helt enkelt :)