Liten Höstresa till Barca

Gosmorgon på Er!

För ungefär 2 veckor sen bestämde jag mig för att ta en spontanare till Barcelona. Min pappa har nämligen företag där som jag ska jobba för nästa Sommar och jag skulle träffa mina framtida kollegor samt besöka pappa. Min Grafiska lärare hade dessutom ställt in våra Torsdags/Fredags lektioner, så det var ju meningen att jag skulle åka ;)

Jag blev skjutsad till Landvetter av Musse direkt efter min sista lektion på tisdagen. Jag var ganska slut och flyget blev typ 30 min försenat, vilket var så typiskt. Jag landade lite efter 12-slaget, och var ganska trött kan jag lova (som ni kan se).

Dem nästa dagarna hängde jag mest omkring La Diagonal, eftersom det var runt om hörnet från lägenheten pappa hade hyrt, och gick jag hela vägen kom jag eventuellt till kontoret, som ligger vid Shopping centret L'lle. Det blev några intensiva dagar för investerarna som jag ska jobba med, så dem behövde tyvärr fokusera mycket på marknaden och jag träffade dem mest till lunch och middag. Medans alla hängde på kontoret gick jag alltså runt och Shoppade - Kommer nog en Haul sen om ni vill :)

Btw, Mitt iphone-skal är ShopLibe.com och är hellt ärligt en räddare i nöden! När man reser finns det många "pocket-thiefs" som går och plockar i dina fickor, och telefonen är väldigt skönt att alltid ha hängade runt om sig (plus, man får aldrig "vafan är min telefon" paniken när man alltid känner den på sig ;). Förra sommaren (När jag bodde i Berlin) hade ALLA dem, speciellt när man går utt på kvällen och den kan bara hänga där runt midjan. Ni får också 20% av erat köp när ni använder koden EMMA20 ;) Varsågoda haha #tipsar

På lördag kväll kom min kompis Joanna, och efter en lång natt så vaknade vi Söndag morgon och gick till Flex & Kale, ett veganskt ställe 5 min från Placa de Catalunya. Menyn var så stor att jag kanppt fick tid att läsa igenom allt och maten var legendarisk. Rekomenderar starkt, speciellt för vegeterianer (vilket Joanna är).

Sedan tog vi en Sightseeing bus som dem duktiga turisterna vi är. Fast än jag skäms varje gång är det ett jättemysigt sätt att se hela staden. Vi var lite trötta från kvällen innan så vi satt bara där och glodde medans solen stod högt. När vi hade åkt den ena turen hoppade vi av och tog en kaffe och Nachos vid Parc de la Ciutadella. Vi blev överns om att det var den bästa Capuccinon vi någonsin haft. Joanna (som är en barista) pratar än idag om den. Så om ni blir sugna på något litet att äta eller bara en kaffe, ta en sväng förbi Resturant Club Bananas.

Den kvällen (Söndag) blev vi väldigt sugna på att gå ut och dansa, så vi tog oss ner till marinan. När vi väl var där sa vakten till oss att det inte var lönt att gå in på någon klubb för allt var dött haha, vi blev sjukt besvikna. Han sa dock att "Nobu" på andra sidan stan kanske hade igång något med folk, så vi hoppade in i en taxi och tog oss ditt. Väl inne på Nobu märker vi att man kan bara dansa i VIP sektionen!? Vi går ut och komplenterar om vi ska ta oss in i VIP så vi kan dansa, när en kille börja prata med oss som råkade ha två extra VIP-biljätter. Han ger oss dem och går iväg, så vi kunde dansa fritt. Efter några minuter kommer några Svenskar upp och vi börjar dansa med dem. Dem hade vunnit någon match och var där och firade. När klubben stängde kl 03 så hoppade vi alla in i en taxi tillbaka till Marinan och gick till Shocko tills typ 6 på morgonen. Så dansat fick vi ;)

Dagen efter Gick vi mest runt i staden. Där finns en fin marknad som vi vandrade runt lite i, samt handlade julklappar och åt en massa bra (dålig) mat haha. Har säker gått upp 5 kg på denna veckan. När vi vandrade tillbaka på kvällen var det protester i hela staden för Våld mot kvinnor. Det var så fullt att vi knappt kunde ta oss tillbaka, men vi han precis så vi kunde byta om och åka till resturangen var resten av ledarna till företaget var.

Sista dagen (samma som vi flög hem) fick vi en härliga 19 grader, så vi chillade mest i parken och tog somriga bilder. Gjorde det mesta av solen medans man kunde. Vi tog taxi till L'lle för att träffa Pappa & co för lunch, sedan tog vi taxi till Flygplatsen. När vi väl landade tillbaka i Göteborg hämtade Musse oss på flygplatsen - Sån jävla king han är #betalt.

SAMMANFATTNING: Åk till Barca. Festlivet är topp, Maten är otroligt god och det finns mycket att se. Kan inte vänta tills jag ska jobba där nästa Sommar.