Jag ändrar verkligen mina träningsrutiner hela tiden för att försöka hitta tillbaka till de där långdistansen som jag älskar. Innan semestern började sprang jag bara korta sträckor eftersom jag ville springa snabbare men jag kände väl också att det inte riktigt lönade sig, jag kom liksom ingenstans på det - det är liksom de där långdistansen som får mig att må bra, de är de som ger mig glädje, energi & endorfiner samt att det ger ut kroppens egna medicin - jag blir en helt annan människa, glad & utåtriktad vilket är något jag älskar.

Så nu har jag bestämt mig för att köra distanspass tre dagar i veckan - Mån, ons & fre precis som jag alltid gjort men istället för att köra intervaller tis, ons & tors som jag gjorde nu innan semestern så blir det distans på onsdagar & vila från distansen på tis, tors & sön kommer bli vilodagar med en enklare träningsform - lördagar kommer bli intervaller i olika form.

Jag märkte redan idag hur bra det gick efter att ha vilat igår från distansen & det var så roligt. Anledningen till detta är att jag verkligen vill springa de där 5 km igen - jag saknar verkligen det. En gång i tiden sprang jag 8 km 2 gånger per vecka & det hade ju varit super roligt om jag hade kunnat slå det men jag tar det sakta - idag sprang jag 3 km igen & det var ett tag sedan jag gjorde det nu så det var riktigt roligt. Nu blir nästa mål 5 km & det ska jag nå, så är det bara - snabbheten får jag bygga upp därefter.

Tränar du någonting, i så fall vad & vad kör du för upplägg? Hade varit så roligt om ni ville dela med er.

Gillar

Kommentarer

jessiFri85
,
Mitt upplägg är såhär: jag delar upp muskelgrupperna på de 3 olika dagarna & kroppens ork. Sen kör jag sett/vecka. T.Ex. 6*4, 3*12 & så vidare. Det tog några ex antal år aTT kom underfun med mitt bästa upplägg för min kropp.
Att ha kommit dit är så jäklans skönt 😊 För då kan jag lägga fokus på övningarna istället. ❤️❤️
nouw.com/jessifri85
Emmaakarlegrund
,
ja det tar ju ett tag innan du lär känna din kropp & vad som fungerar bäst för en själv. Sen tycker jag att det kan vara roligt att exprementera ibland bara för att se hur långt kroppen klarar / orkar innan det inte går längre 😊 kram <3 nouw.com/emmaakarlegrund
jessiFri85
,
Mm det gör det.
Det är sant. Exprimentera kan man ju göra med sitt tränings program. T.Ex. ändra lite övningar. Eller som i dit fall. Ändra något när du springer. För då blir det roligare nästa gång att testa det igen 😊.
Vadå kroppen klarar tills det inte går??
Ha det bra!
Kram ❤️❤️
nouw.com/jessifri85
IP: 82.99.3.229