LALANDIA RØDBY

ÖRESUNDSBRON

DAG 12, 12 MAJ 2017

Vi startade morgonen med 3h bad på lalandia i Rødby, sedan åkte vi hela vägen hem med endast två stopp, första i Malmö där vi stannade för att äta på KFC och det andra stoppet gjorde vi på Ikea i Göteborg, där köpte vi glass:))

Detta var allt från vår härliga road trip i Europa <3

UTSIKT FRÅN HOTELLRUMMET I NEDERLÄNDERNA

FELTANKNINGEN I TYSKLAND...

FÄRJAN FRÅN PUTGARTEN TILL RØDBY

DAG 11, 11 MAJ 2017

Dagen började jättebra med mysig frukost och solsken och värme, vi åkte bil några timmar och väl i Tyskland skulle vi stanna för att tanka, det var då det hände... pappa råkade tanka bensin i vår dieseltank och vi kunde inte starta bilen. Vi stod stilla på macken i 2h innan det kom en bergningsbil, men det gjorde inte mig något då jag kunde sitta och sola hihi. Bergningsbilen körde oss till en Mercedes-Benz verkstad där vi fick den tömd, det tog 3h men under tiden gick vi och handlade mat (SJUKT billigt i Tyskland Btw) och satte oss och käkade så det gick ganska bra ändå eftersom det var så fint väder! Dock hade vi ju bokat stuga i Danmark som vi var tvungna att komma i tid till, men vi klarade oss tillslut och kom inte i tid men det gick bra att vi var lite sena.. Stugan vi hade hyrt i Danmark hade ett badrum, vardagsrum, kök, sovrum och ett loft där jag & Albin sov, stor och fin stuga!!

Fortsättning och sista inlägget från vår road trip kommer senare idag <3

JACUZZIBAD PÅ MORGONEN INNAN VI DROG VIDARE

SHOPPINGSTOPP PÅ VÄGEN

HOTELLRUMMET I NEDERLÄNDERNA (NOL IN'T BOSCH)

DAG 10, 10 MAJ 2017

Vi startade dagen med riktigt god frukost och jacuzzibad, därefter åkte vi högre upp i Frankrike och stannade på ett shoppingcenter för mat & lite shopping innan vi fortsatte genom Belgien och upp till Nederländerna där vi övernattade på "Nol in't Bosch"

Fortsättning kommer senare idag <3

SOL PÅ STRANDEN I DEAUVILLE

SKUMMASTE TRÄDEN JAG SETT, DEM VAR ÖVERALLT

HAMNEN I HONFLEUR

KVÄLLSMYS PÅ HOTELLRUMMET

JACUZZI & SPA NIGHT PÅ HOTELLET

DAG 9, 9 MAJ 2017

Som vanligt, åt vi god hotellfrulle på hotellet innan vi tog bilen till kusten där vi sedan tillbringade hela förmiddagen I NÄRAPÅ 30 GRADER, HUUUR SKÖNT?! Ångrar att jag tog långbyxor... Senare åkte vi in till staden Honfleur för att käka & gå runt och kika lite, det var jättemysigt! Under kvällen badade vi jacuzzi och bastu mm på hotellets spa, väldigt skönt !

Fortsättning kommer på Torsdag <3

STRANDPROMME

MAT PAUS

DAG 8, 8 MAJ 2017

Vi käkade, som alla andra dagar, god hotellfrulle och därefter åkte vi på en marknad i staden Gonneville-sur-Mer, vi köpte mat på en pizzeria och tog med till en musik park. Efter det åkte vi till kusten och promenerade längs en strandpromenad, dock blåste det en del denna dagen:( Senare åkte vi till en matbutik, handlade kvällsmat som vi sen åt på hotellet innan vi somnade:)

Fortsättning kommer på Lördag <3

50 SHADES OF BLUE

staden där det 2a världskriget slutade för (exakt på dagen) 72år sedan

DAG 7, 7 MAJ 2017

På morgonen lämnade vi Paris och började resan mot Frankrikes västkust, vi åkte bil nästan hela dagen, kul faktiskt! Vi stannade längs vägen för att kolla på ett gammalt krigs läger där dom firade att det var just den dagen som det 2a världskriget slutade och att vi var just där den dagen var endast en slump, men det var intressant att se! Under kvällen när vi kom till hotellet (novotel le havre centre gare) där vi skulle stanna 3 nätter. Vi anlände sent så allt var stängt och vi behövde mat, vi hittade tillslut en matbutik som vi kunde köpa lite kvällsmat i, därefter gick vi tillbaka till hotellet och somnade.

NOTRE DAME PARIS

TOUR EIFFEL

DAG 6, 6 MAJ 2017

Dagen spenderades i Paris, vi kollade på Paris mest berömda och finaste kyrka "notre dame paris", självklart besökte vi Eiffeltornet (ett måste om man är i Paris, right?) Vi hann även med shopping och god mat! Under kvällen på Hotellet badade vi i poolen & bastade ett bra tag innan vi kröp ner för att sova, det var sedan dags att lämna "Radisson blu hotel at Disneyland magny le hongre" nästa morgon för att börja röra oss mot kusten.

DISNEYLAND PARADE

LÅNGBEN, PINOCCHIO, PIFF & PUFF

DISNEYLAND FIREWORKS

STAR WARS DAYS

DAG 5, 5 MAJ 2017

Denna dagen var nog den bästa av de alla! Vi åkte buss från hotellet till Disneyland relativt tidigt för att ta oss in i parken i så god tid som möjligt och därmed kunna få ut så mycket som möjligt av dagen. Det var "star wars days" helgen vi var där och det var extra speciellt med star wars och det var temat för parken men allt annat var öppet som vanligt. Det är sen så sjukt fin park och upplevelsen av att bara gå där är jättebra! Vi åkte karuseller, käkade och gick runt hela dagen till klockan 22:00 då det var film & fyrverkerier över hela slottet, sjukt fint var det! Efter det drog vi oss tillbaka till hotellet och var där ungefär runt 12 på kvällen, vi däckade med andra ord nästan direkt vi kom tillbaka :))

Fortsättning kommer på måndag <3

Hotell frulle <33

Triumfbågen

"Galeries Lafayette Paris"

Poolhäng på hotellet

DAG 4, 4 MAJ 2017

Dagen startade som vanligt med riktigt dog hotellfrukost<33 Därefter tog vi en buss till Disneyland för att sedan ta tunnelbanan därifrån och in till Paris. I Paris strosade vi längs Champs Élysées. och det var sååå mysigt! Vi besökte även triumfbågen och de stora lite lyxigare galleriorna "galeries lafayette" och det var riktigt kul, speciellt hur byggnaden är uppbyggd och designad, sjuuukt snygg! Sedan tog vi tunnelbanan tillbaka till Disneyland där vi tog en buss till hotellet, så smidigt att slippa åka bil i en så pass stor stad! Självklart brände jag en hel del pengar denna dagen hehe...

Fortsättning kommer på Lördag <3

Hotellträdgården

Hotellet

Lobby

Pool mys

DAG 3, 3 MAJ 2017

Dag 3 startade i Tyskland, på "Köln centro hotel ayun" där vi startade dagen med suuuper fin & god frukost! Alicia ville inte lämna men vi packade oss ut och tog hissen ned till parkeringshuset där bilen stod redo för en dag bilåkande. När vi skulle ta oss ut från parkeringshuset däremot så gick det inte, bilen blev för hög med takbox och därav fick vi ta av den och bära den ut haha... (överpackare som vi är fick vi ta takboxen som hjälp till extra bagageutrymme). Efter det åkte vi vidare på Autobahn genom Tyskland och senare Belgien. Efter ett bra tag var vi i Frankrike och fortsatt ned mot Paris genom champagne. Vi kom fram till hotellet vi bokat för 4 nätter "Radisson blu hotel at Disneyland Magny Le Hongre" ganska sent, tror klockan var runt 20-21 men vi tog oss ned till spa & pool delen för att bada lite innan vi tog natten, såklart!