HELSE & KOSTHOLD
VANN. Kanskje et av det enkleste, men beste tipset jeg har å gi. Og helt ærlig, når jeg har lest alle "gå ned 5 kilo", "så får du et bedre kosthold"-artikler, å de tipser om vann, har jeg aldri tatt det på alvor. Hallo, selvfølgelig drikker jeg vann, hva skal det hjelpe meg med? Men, det var først når jeg faktisk begynt å ha med meg vannflasken og brukte Shape Up-appen for å registrere antall liter, som jeg innså jeg drikker utrulig lite om dagene. Jeg er generelt ikke så glad i å drikke (kjæresten har sluttet å kjøpe brus til meg når vi er på date, bedre å ta to sipper fra han, så ille er det), men jeg trodde i hvert fall jeg fikk til to liter om dagen. Åh nei, ikke i nærheten. Å drikke et glass før maten gjør at jeg ikke overspiser, holder meg mett lenger, og i tillegg har jeg mye mindre hodepine enn tidligere. Som student lever du på kaffe liksom, hehe. Og kaffe er ganske uttørkede, så det er lurt å fylle på.
FYLL OPP MED FRUKT OG GRØNNSAKER. For få kalorier og mye metthetsfølelse kjører jeg på med mye grønnsaker. De sunneste grønnsakene sies være de grønne - spinat, grønne bønner, avocado brokkoli og blomkål er eksempler på disse. Grønnsakser kan varieres i det uendelige, så her trenger du aldri å gi lei. Frukt gir et påfyll med blant annet vitaminer, mineraler og fiber. Men, være litt forsiktig i forhold til for mye fruktsukker (f.eks. i druer). Jeg bruker mye bær i smoothies, på grøten osv. Det beste er selvfølgelig om sommeren - vannmelon, jordbær og fersken er mine topp tre-frukter. Nå om vinteren kjøper jeg mye frosne grønnsaker og bær, da disse som regel inneholder mer næringsstoffer enn de ferske.
BRA PROTEINER. Droppe svinekjøttdeig å gå for karbonadedeig. Egg er en kjempebra kilde til masse næringsstoffer, er billig og inneholder lite kalorier. Selv er jeg så heldig at jeg har tilgang på mye elgkjøtt, som er utrulig sunt og inneholder lite fett. Fisk er generelt kalorifattig, og laks inneholder omega 3 og sunt fett. Erter, spinat, bønner og linser inneholder også en del protein, så kanskje du skal kutte ut rødt kjøtt en gang iblant?

Design bloggen din - velg mellom mange ferdige maler på Nouw, eller lag din egen – pek og klikk - Klikk her

Likes

Comments

INTERIØR, HELSE & KOSTHOLD

Hei og god torsdag! Etter å ha spist en god frokost (pannekaker av cottage cheese) har jeg ryddet litt i hjemmet. Det blir så fort rotete altså! Så nå ser det greit ut når samboeren kommer hjem fra 4 dagers jobb borte.. I ukedagene (når bare jeg er hjemme) er det ikke så nøye, men syns ikke han trenger å komme hjem til mitt rot etter 4 dager med over 12 timer arbeid hver dag.

Før jobb i går var jeg på Apotek 1 og handlet meg noen nye vitaminer. I starten av vinteren var jeg i skikkelig dårlig form - utslitt hele tiden, sliten og generelt ikke i noen god form. Var til legen som sa det var helt normalt når det var vinter, men jeg insisterte på å få ta noen blodprøver. Resultatene var si som så - ingen direkte mangel, men jeg var lavt på skalaen på flere viktige punkter. I tillegg er normal-skalaen i Norge så stor, at jeg opplever det skal veldig mye til for å ha en vitaminmangel. Begynte med flere tilskudd etter det - blant annet B12, folsyre, ekstra D-vitamin og sink. Nå er jeg frisk som en fisk og har egentlig hatt min enkleste vinter noen gang! Så det å ta blodprøver anbefales faktisk, det er greit å få vite hvordan en ligger til.

Jeg kjøpte mine kosttilskudd på Apotek 1, og hvis dere uansett skal handle inn noe har de faktisk et veldig bra tilbud på kosttilskudd fra Nyco Plus akkurat nå - når du kjøper 2 produkter, får du 50% på hele kjøpet. Så egentlig skulle jeg betalt litt over 300 kroner - og jeg fikk både B12 og Folsyre for 150 kroner! Ikke så verst! Dere finner tilbudet HER.

Likes

Comments

Yummy yummy in my tummy! Fullkornstortillas, salat, kesam mager med krydder, tacosalsa og kyllingkjøttdeig. Sunt, billig og godt! 😍

Likes

Comments

HVERDAG

Nå er jeg hverken så flink på å filme eller redigere, men her kommer en liten video om hva jeg har gjort i dag. Hverdags-sminken (hehe som dere ser er jeg ikke så flink på det heller), antrekksbilder, mat og litt forskjellig.

Likes

Comments

SHOPPING

Fikk hjem to nye deksler til telefon fra AliExpress. For å koste 16 kroner tilsammen, så vil si jeg er ganske fornøyd 😊

Likes

Comments

HVERDAG, HELSE & KOSTHOLD

Hei og god ettermiddag! Da har jeg kommet meg på jobb.. Spiste laksewraps til lunsj, og etterpå ble det en liten gangrunde før jobb. Tenker det er lurt at jeg er litt i aktivitet også, det anbefales jo 30 minutters aktivitet hver dag, og som student blir det veldig fort sittende i ro store deler av dagen. Så nå når jeg har begynt å spise litt sunnere syns jeg det er greit å booste det hele med litt aktivitet. Her snakker vi ikke hardøkt ala fitness-jentene i 10 km/h, men en fin liten tur i friskluften.

For øvrig føler jeg meg mye freshere om dagene. Håret mitt vokser som bare den, og jeg syns det ser sunnere og sterkere ut, neglene mine har det skikkelig bra, og både fysisk og psykisk har jeg veldig godt av en god balanse uten for mye søtt. I tillegg har jeg tatt litt mer sol, og hvor bra det er kan vel diskuteres i det uendelige, men jeg føler meg i hvert fall piggere og mer fresh. Får jo ikke så mye sollys om dagene her, så syns ikke det er det verste å ta litt sol om vinteren. Tar jo tilskudd i tillegg selvfølgelig, men å være litt brun gjør at jeg trives bedre med meg selv.

Håper dere hatt en fin start på uken! I morgen kommer det en oppskrift, og et antrekk, so stay tuned <3

Likes

Comments

HELSE & KOSTHOLD

God mandag! Startet dagen ganske sent, var så sliten om morgenen i dag. Var å drakk kaffe med to venninner klokken 11, og etterpå handlet jeg litt til uken. Når jeg kom hjem ble det frokost/brunsj som jeg sitter å spiser i skrivende stund. Lagde en smoothie på appelsin, banan, double 0% blåbær, havremelk og jordbær. Very gooood! Et egg til det.

Håper dere har fått en fin start på mandagen? <3

Likes

Comments