Godmorgon alla morgonpigga. Idag är det måndag och arbetsdag igen, men min värdmamma börjar klockan ett så jag har förmiddagen ledig.

Denna helg har jag tillsammans med mina fem vänner vart ute på en liten roadtrip ner till Margaret River. Vi var ett litet roligt gäng med en Estländsk, en Engelska, en Fransman, en Tysk, en Italienare och jag. Det är en av det absolut häftigaste sakerna med att vara au pair, man träffar så mycket folk med olika nationaliteter och tankar. På lördagsmorgonen hoppade jag in i Busy Bee och körde ner till Mandurah station för att hämta två av mina road-trip buddies och så styrde vi kosan ner mot Margaret River. Men vi gjorde ett bar stopp påvägen, så vart första stopp var: Busselton Jetty

Vi stannade här i ett par timmar, gick ut på piren, tog det lugnt och åt lite innan vi fortsatte vår resa neråt. Vårt nästa stopp var vid Yallingup Beach. Ett jättefint ställe där vi stannade och tog lite luft samt satt och tittade på den fantastiskt fina utsikten.

Nu började det närma sig kvällning och vi ville se till att tälten var uppsatta innan det blev mörkt så vi körde till campingplatsen och satte upp våra tält. Vi väntade tills den andra bilen med resten av gänget kom och så åkte vi alla in till Margaret River och åt tillsammans. Vi hittade ett mysigt litet ställe med god mat och satt där hela kvällen och pratade om allt och lite till. Ett väldigt mysigt avslut på dagen och kanske till och med en av mina favorit stunder under hela helgen (trotts att jag var något så fruktansvärt trött).

Söndagsmorgonen vaknade jag tidigt pågrund av solen, men även för att det var en gris som gick och grymtade precis utanför mitt tält (på andra sidan staketet ;-)). Vi plockade ihop tälten och bestämde sedan med andra gruppen att vi åkte åt varsitt håll och åt lite frukost för att sedan mötas vid Choclate factory och provsmaka en massa choklad. Vi la upp en plan för dagen och när vi var färdig smakade på chokladen så åkte vi vidare ner till Lake Caves där vi först behövde köra igenom en väldans massa häftig skog.

Vi stoppade vid Lake Caves och gick in i dem på en tour. Det var riktigt häftigt måste jag säga. Försökte ta bilder men det ser inte alls var ut, haha, men om man är här så rekommenderar jag det verkligen. Jag hat besökt gruvor i Gibraltar innan och var inte värst imponerad så jag ska helt ärligt erkänna att jag inte var jättetaggad på att gå in först. Men jag är så glad att jag gjorde det för detta var MYCKET häftigare än förra gången.

När vi var klara där var det dags för lunch och vi åkte upp för att hitta närmsta ställe att äta på. Det blev inte någon speciellt men en god macka innan vi fortsatte vår förd upp mot Idijupt Natrual Spa.

För att sedan fortsätta vår resa hemåt. Den sista biten må jag säga var jobbigas då det var två och en halv timmes bilkörning hem. Men det gick bra. Jag lämnade av mina vänner vid Mandurah Station och åkte sedan hem till min värdfamilj. Det var väldigt härligt att komma hem och att bara kunna hoppa in i duschen och tvätta bort all gammal solkräm och svett.

Vi åt lite middag och gick sedan ner till stranden för att titta på solnedgången tillsammans. Det är verkligen en helt fantastisk solnedgång här och för varje dag som går känner jag mig så bortskämd som har den så nära mig.

När J gått och lagt sig smög jag ut till utsidan av huset och mötte Kirsi. Vi satt ute på uppfarten och tittade på stjärnhimlen och bara snackade strunt. Man skulle kunna tro att vi fått nog av varandra efter en helgs campande, men nejdå. Hon är en sådan vän som man inte tröttnar på och vi har alltid något att prata om. Det kunde helt enkelt inte bli ett bättre slut på denna helg. Kram <3