Hej på er. I söndags var jag och the gang i Bricklane mestadels för att kolla i vintage och second hand butiker. Så vi var på en jättestor vintage market vilket var så kul att se, som sabina sa så är det som att gå på museum. Man kollar mest på avstånd och blir super inspirerad och fascinerad. Vi köpte mat på en typ av mat-marknad och dem hade så mycket gott. Jag köpte en falafel wrap och vi satte oss i solen på en bänk och käkade. Vi gick även till nån restaurang- som jag har glömt namnet på- och beställde tortilla chips och guacamole och en jug med frozen margarita.

Andra utekvällen! Vi hängde på samma bar (blir nog lätt så när man alltid har happy hour) som förra gången, jag drack två drinkar och Kajsa och Sabina drack faktiskt rätt god öl (och drinkar). Har alltid hatat öl, men känns lite som att jag kommer lära mig snart. Köpte två stora cider inne på två olika mataffärer, och kan vi bara ta några sekunder och uppskatta hur nice det är att sådant är så lätt här i London (och typ resten av världen förutom sverige). Mest för att det är så dyrt och ohållbart i längden. I alla fall så tog vi tåg och tunnelbana till någon rätt så galen nattklubb (typ rave). Natten slutade i alla fall med att jag kom hem klockan 5, heja sådana kvällar.

En himla god frulle och två låt-tips!

2013

2014

2015

2016

2017

Jag satt och kollade igenom gamla bilder här om natten och förvånades verkligen hur mycket jag har förändrats på många sett. Speciellt kände jag hur mycket jag saknar att ha långt hår. Jag försöker att spara ut det, men att kombinera det med att bleka det är inte det bästa. Men jag tycker det är så fint med långt ljust hår, speciellt nu till våren. Har ju inte gjort några galna förändringar liksom, varken någon onaturlig färg eller superkort. Men ändå, lite kul att kolla igenom. Jag har i alla fall klippt lugg några omgångar, färgat mörkt, blekt, och klippt en hel del som ni kan se.

Detta var fjärde kvällen i Lodon, åt ute med familjen och deras gamla au pair. Beställde in lite goda förrätter, drinkar och varmrätt. Supertrevligt!

Denna vecka...

Vill jag - Ha så himla kul bara, min familj (värdfamilj) åker bort imorn och jag får huset för mig själv och jobbar inte heller. Så jag ska verkligen se till att ta tillvara på all fritid! Jag vill besöka flera barer, laga sjukt god mat, umgås med mina tre vänner här, gå till gallerian nära mig, turista!

Ska jag - Vad jag hundra procentigt vet är att jag ska jobba (idag) och i morgon, städa, tvätta, fastna i någon bra serie som jag kan kolla på när jag är själv. Annars återstår resten att se.

Hoppas jag - Att jag mår bra, inte får hemlängtan än, att vädret blir varmt och soligt, att jag fyndar något supersnyggt secondhand plagg.

Är jag tacksam för - Min familj och att världen är så liten samtidigt som att den är så stor, om ni förstår hur jag menar. Det finns så mycket att se, samtidigt som det är så lättåtkomligt typ.

Är ledordet - Ett ledord har jag inte något av, men tacka ja till allt och alla möjligheter.

Tipsar jag om - Nu var det några veckor sedan jag kollade på denna serie men, stranger things. Bästa serien någonsin.

I onsdags hörde sabina av sig för en spontan utekväll. Jag gjorde i ordning mig på tjugo minuter och gick sedan till tågstationen för att möta upp henne. Senast vi sågs var nog i slutet av oktober, så ni kan nog gissa att det kändes märkligt att träffas nu i London. Inte på något negativt vis, bara så himla knäppt och speciellt. I alla fall blev det min debut-ute-kväll, vi åkte till Shoreditch och gick till en superhäftig bar och satt ute med en varsin mojito. Sedan gick vi vidare till ett mat/bar- ställe och beställde lite pommes och en corona. Himla mysigt och trevligt var det. Puss.

Självklart vill jag ju ha så roligt jag bara kan när jag är i London. Här nedan listar jag min bucketlist, eller kanske mer punkter som jag vill göra. Kommer fylla på den under tidens gång och bocka av de jag gjort.

Utsikten från mitt rum är även rätt ball måste jag säga. Kan se till Big Ben och London eye bland annat. Puss.

. . . . . . . . . . . . . .

- Besöka så många pubar och uteställen som möjligt

- Gå på bio

- Hitta de bästa veganska restaurangerna och fiken

- Skaffa gymkort

- Gå på rooftop party

- Gå på festival eller konsert

- Få besök av pojkvän och familj

- Besöka Richmond park

- Gå på marknad, bl.a besöka Brick Lane och Borough Market

- Lära känna så mycket nya människor som möjligt

- Köpa mycket secondhand och vintage

- Besöka Harry Potter-museet i Warner Bros Studios för andra gången

- Sola och ha picknick i parker

- Gå på museum

- Äta afternoon tea på någon fancy restaurang eller hotell

Oj vad längesedan den här dagen var nu, precis en månad sedan, dagen innan Elias skulle åka tillbaka till Italien. Men det var en riktigt bra dag. Vi åkte över till julia och blev bjudna på superlyxigt fika och på kvällen hade vi avskedsmiddag för elias. Mina föräldrar kom, maten var så himla god och allt var supertrevligt.

Idag, den 7 (februari), en månad senare sitter jag just nu i mitt rum i London. Det är rätt utmattande att vara här, i alla fall för stunden. Så mycket nytt att lägga på minnet, alla intryck, och jag bombarderas verkligen med saker hela tiden. Jag antar att det bästa har väl inte hänt än, för just nu försöker jag mest komma in i jobb-rutinerna, lära känna barnet jag ska ta hand om och hur man tar sig till ställen, hur man lagar maten och så vidare. Det är både bra och dåligt, ska jag även erkänna. Jag har mycket press på mig att allting ska bli så jäkla bra, men det är väl bara att bita ihop och göra det man blir tillsagd. I helgen ska jag hitta på roligheter i alla fall, ingenting är spikat, men jag hoppas på två roliga utekvällar. Puss.