Core workout

Hej finisar! Måste bara säga att gud va glad jag blir att ni gillade mitt senaste inlägg <3

Tänkte dela med mig av ett core pass som jag själv tycker är skapligt jobbigt. Bålen är en kombination av mag -och ryggmuskulatur som används hela tiden. Det är viktigt att träna bålen för kunna ha en bra hållning och det kan hjälpa emot b.la. rygg och nackont.

Supersets är att när du kominderar två övningar till ett set. T.ex. Crunches och planka är ett superset, man kör 20 crunches först och sedan 30 sek planka, då är ett set genomfört. Ni kommer märka att jag älskar supersets.

Så är kommer passet, hoppas ni gillar det <3


Warm up 3 sets

Crunches 20 reps (superset med nästa)

Planka 30

Regular sit-ups 20 reps


Workout 4 sets

Walking plank w. step-up bräda 15-20 reps (superset med nästa)

Leg raises 15-20 reps

Single leg V-ups into knee crunch 15-20 reps (superset med nästa)

Leg scissors 16-20 reps

Hand-standing plank into shoulder touch 18-20 reps

Weighted knee crunches 15-20 reps

Standing crunches 15-20 reps

Hanging knee raises 18-20 reps

Side bends 15-20 reps/side




Gillar

Kommentarer